האניוול: השקנו את מערכת התקשורת הקטנה ביותר בעולם לכטב"מים

מערכת קישוריות חדשה זו תעניק לכתב"מים גישה לכיסוי עולמי אמין ולמודעות מצבית משופרת
 

האניוול: השקנו את מערכת התקשורת הקטנה ביותר בעולם לכטב"מים

Honeywell

חברת Honeywell הודיעה לאחרונה  על השקת מערכת תקשורת לוויינית מיניאטורית קלת-משקל חדשה (SATCOM) עבור כטב"מים שלטענתה היא הקטנה בעולם. במשקל של קילוגרם אחד בלבד (2.2 פאונד), המערכת החדשה קלה ב -90% ממערכת הקישוריות הקטנה הקודמת של החברה ותביא כמה מאותן יכולות קישוריות מהן נהנים מטוסים גדולים לכלי רכב בלתי מאוישים קטנים יותר באוויר או ביבשה.

ה-SATCOM הינה קבוצת טכנולוגיות קישוריות המאפשרות לכטב"מים לתקשר זה עם זה ועם מפעילים או תחנות בקרה בשטח, וכן לספק מעקב אחר מטוסים. המערכת החדשה של האניוול מופעלת על ידי רשת התקשורת הלוויינית הגלובלית של Inmarsat ומספקת לרחפנים קישוריות גלובלית והזרמת וידאו בזמן אמת.

אמנדה קינג, מנכ"לית פתרונות מאובטחים של תעופה וחלל בקבוצת האניוול, אמרה: "כידוע התחבורה משתנה במהירות והצורך בקישוריות רק הופך להיות חשוב יותר. כאשר פלטפורמות מתפתחות וכלי רכב חדשים מתחילים לפעול הן ביבשה והן באוויר, חשוב מאוד שטכנולוגיית התקשורת הלוויינית תתפתח לצידן. מערכת ה-UAV SATCOM הקטנה של Honeywell היא גורם "משנה משחק" עבור אותם כטב"מים קטנים יותר שבעבר לא היה יכולים להיות מצוידים בתקשורת לוויינית. עכשיו, יש להם גישה לכל מה שזכו בו המטוסים הגדולים - רק באריזה קטנה יותר".

קישוריות רציפה, המועברת באמצעות רשת הלוויין הגלובלית של Inmarsat, חיונית לניהול תנועה אווירית בטוחה ויעילה המאפשרת יכולות שמעבר לקו הראייה הוויזואלי (BVLOS). יכולת זו מאפשרת להפעיל כטב"מים בשליטה מרחוק, מעבר לתחום הראייה של הטייס. ניתן להשתמש בטכנולוגיה זו למגוון יישומים, כולל בדיקות כטב"מים, כשההערכה היא שטכנולוגיה זו יכולה להכפיל ואף לשלש את מספר הבדיקות היומיות. השילוב בין המערכת של האניוול לבין קישוריות הלוויין של Inmarsat יכול לחבר בין כלים אפילו באזורים מרוחקים או מעל מים שבהם מערכות תקשורת יבשתיות אחרות, כגון 4G, אינן זמינות.

באופן מסורתי, מערכות תקשורת לווייניות היו זמינות בעבר רק למטוסים גדולים יותר בגלל גודלן, משקלן וההספק שלהן. כעת, עם המערכת הקלה יותר מ-30% ממערכות מתחרות, ניתן להתקין את מערכת ה-UAV SATCOM הקטנה של Honeywell במקומות שונים בכלי כדי שתתאים למגוון רחב יותר של פלטפורמות תוך הקפדה על בטיחות הטיסה והימנעות ממשקל מיותר.

 

אולי יעניין אותך גם