וייטנאם חושפת רובה סער חדש

חלק מהמידע על הרובה עדיין מסווג, אך כפי שהשם מרמז נראה כי אורך הקנה של הרובה הוא 410 מ"מ והחימוש שלו הוא קליבר 7.62x39 מ"מ

Picture source: Facebook page of VietDefense

האתר VeteDefense מדווח בעמוד הפייסבוק שלו כי מפעל Z111 ומנהל התעשייה הצבאית הויאטנאמית פיתחו רובה חדש המזכיר קלצ'ניקוב. זה רובה סער הקרוי  STV-410 בקליבר 7.62x39 מ"מ ויכול להיחשב כגרסה הווייטנאמית של AK-15.

חלק מהמידע על הרובה עדיין מסווג, אך כפי שהשם מרמז נראה כי אורך הקנה של הרובה הוא 410 מ"מ והחימוש שלו הוא קליבר 7.62x39 מ"מ, המשמש את רוב כלי הנשק הווייטנאמיים. המיקום של האמצעי האופטי בתמונה המצורפת אינו מציאותי ונועד ככל הנראה רק להצגה - רוב היחידות הרגילות ישתמשו בכל מקרה באמצעים האופטיים הסטנדרטיים. נראה כי לכלי נשק יש קת בגודל מלא בהשוואה לרובים וייטנאמיים חדשים יותר עם קתות מתקפלות.

לא כל כך קשה כיום לייצר דגמי קלצ'ניקוב חדשים מחוץ לרוסיה והדברים נכונים גם לגבי התעשייה הצבאית הווייטנאמית VietDefense .מציין כי מפעל Z111 השיג רישיון לייצר את רובה גליל ACE בשנת 2014 וייצר דגמים מקומיים הכוללים רכיבי קלצ'ניקוב מסורתיים.

האם ה-AK-15  וה-Galil Ace אינם רק דגמים מודרניים של הקלצ'ניקוב המקורי שיוצרו על ידי שתי מדינות שונות? תן לרובה Galil ACE קת של AK, הוסף מתג בורר ירי בסגנוןAK,  שמור על מסילות הפיקטיני, השתמש במגן יד דק יותר, והנה יש לך משהו שמזכיר מעט את ה-AK-15  שייצרו הרוסים. גם שאר רובי ה-STV הווייטנאמיים נוצרו ע"י לוקליזציה של ה-Galil ACE  עם רכיבי קלצ'ניקוב.

VietDefense מקווה שה-STV-410 אינו פרויקט ללא מוצא. מכיוון שה-STV-380  כבר נבחר כרובה השירות הווייטנאמי הבא (וייצור המוני כבר החל), ה-VietDefense תוהה מה יהיה השימוש ברובה STV-410.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית