אוסטרליה מפתחת אסטרטגיית הגנה חדשה

תשים דגש על הרתעה ועל שיפור יכולות צבאיות, להן תקצה 184 מיליארד דולרים. המדיניות החדשה הותוותה במסמך רשמי בשם ״עדכון ההגנה האוסטרלית 2020״

רה״מ אוסטרליה, סקוט מוריסון  REUTERS/AAP Image/Joel Carrett

 

 

 

שינוי משמעותי במדיניות ההגנה והביטחון של אוסטרליה: דגש חזק על הרתעה ועל שיפור יכולות צבאיות באזורי האוקיאנוסים ההודי והשקט, והוצאה של 184 מיליארד דולר אוסטרלים בעשור הקרוב לשיפור יכולות צבאיות חדשות ומתקדמות, בכללן רכש טילים ארוכי-טווח.

ראש הממשלה, סקוט מוריסון, התווה את המדיניות החדשה במסמך "עדכון ההגנה האוסטרלית 2020", והכריז כי המשימות האסטרטגיות החדשות הן להבטיח שהמדינה תוכל להציב ולפרוס את צבאה במקומות שיידרש, להרתיע מפני פעילות צבאית נגד האינטרסים של המדינה, ואם תידרש – להגיב בעוצמה צבאית אמינה.

פרשני ג'יינס ו-The Conversation מציינים, כי אף שראש הממשלה לא הזכיר את סין, הרי שזו נחשבת ל"שכנה המסוכנת" של אוסטרליה - בעיקר בגלל מדיניות סינית של תוקפנות בתחום הסייבר.

מוריסון הדגיש כי עדיפות בהגנה האסטרטגית תינתן באזורים הגיאוגרפיים שבין צפון-מזרח האוקיאנוס ההודי ודרום מזרח אסיה ועד פפואה-גינאה החדשה ודרום-מערב האוקיאנוס השקט. "עלינו להתייצב מול המציאות והיא שהגענו לעידן חדש שיש בו אלמנטים מזיקים", אמר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית