האם אומת הנאוואחו תרכוש את חברת הנשק הוותיקה?

חברת רמינגטון, המתכננת להגיש בקשה לפשיטת רגל, נמצאת בשיחות למכירת החברה לאומת הנאוואחו, טריטוריה חצי-אוטונומית של ילידים אמריקניים

 

נשיא אומת הנאוואחו, ג׳ונתן נז. צילום: REUTERS

יצרנית הנשק הוותיקה של ארה״ב, חברת רמינגטון ארמס ושות', מתכננת להגיש בקשה לפשיטת רגל ונמצאת במה שמתואר כ"שיחות מתקדמות" למכירת החברה לאומת הנאוואחו, כך על פי דיווח באתר WesternJournal.com. אומת הנאוואחו היא טריטוריה חצי-אוטונומית של ילידים אמריקניים (אינדיאנים) משבט הנאוואחו בחלקים שונים של אריזונה, יוטה וניו מקסיקו. היא בעלת מערכת משפט מפותחת וכוחות משטרה רבים.

בשנת 2018 הגישה רמינגטון בקשה קודמת לפשיטת רגל, וגם אז ניסתה אומת הנאוואחו לרכוש את החברה. על פי ה"ניו יורק טיימס", הייתה האומה מוכנה להוציא בין 475 מיליון ל-525 מיליון דולר לרכישת רמינגטון, אך העסקה נפלה כיוון שזו תכננה לחסל את קו ייצור רובי ה-AR-15 החצי-אוטומטיים ולהתמקד במכירות לגורמי  אכיפת חוק וצבא. אומת הנאוואחו אף תכננה להעביר את מפעלי החברה ממדינות ניו יורק ואלבמה לאדמות שבשליטתה, כדי לספק מקומות עבודה ולהוריד את אחוזי האבטלה הגבוהים בטריטוריה שלה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מצטט מקורות אנונימיים האומרים כי הפעם רמינגטון מתכננת שאומת הנאוואחו "תהיה משתתפת המובילה במכרז לרכישת נכסי החברה כחלק מפשיטת הרגל", אך הידיעה גם מציינת כי העסקה אינה חקוקה בסלע, וכי האומה יכולה להעלות את הצעתה כבר בימים הקרובים אך אין כל ערבות שאכן כך ייעשה.

יצוין כי בנוסף למגמות השליליות שחווה תחום הנשק כולו, בהן נאבקת גם רמינגטון, התמודדה החברה גם עם תביעה מרכזית הקשורה לאירוע הירי בבית הספר היסודי ״סנדי הוק״ בניוטאון, קונטיקט בשנת 2012. למרות המיליונים שהוציאה בכדי להדוף את התביעה, נחלה החברה כישלון חרוץ כאשר בית המשפט העליון בקונטיקט קבע בשנה שעברה  כי משפחות יכולות לתבוע את רמינגטון על האופן בו שיווקה את רובה Bushmaster XM15-E2S, בו נעשה שימוש במהלך הירי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית