בואינג מסרה את האפאצ׳י ה-2500 במספר

מדובר על מסוק מדגם AH-64E, בעל יכולות תקשורת וניווט משוכללות, מערכת הנעה משופרת ומעבד משימה רב-ליבתי מהיר

בואינג מסרה את האפאצ׳י ה-2500 במספר

 

צילום: מסוק אפאצ׳י AH-64E. צילום: בואינג/יח״צ

בואינג מסרה לאחרונה את מסוק האפאצ׳י AH-64 שלה מדגם E ה-2,500 במספר עבור צבא ארה"ב, מפס הייצור של החברה במסה, אריזונה. דגם זה הנו בעל טכנולוגיות משולבות הכוללות יכולות תקשורת וניווט לשיפור מודעות מצבית ותיאום, מעבד משימה רב-ליבתי חדש ומהיר יותר לשילוב מערכות מתקדמות, ויכולת ימית ברדאר פיקוח האש לגילוי וזיהוי של כלי השיט לצד זמן תגובה קצר יותר. מערכת ההנעה המשופרת של המסוק כוללת תיבת הילוכים מתקדמת במיוחד, מנוע 701D וסכיני רוטור ראשי מורכבים שהופכים את האפאצ'י לפלטפורמת קרב אווירית יציבה, מוכחת ומתקדמת.

מסוק אפאצ'י AH-64 מדגם A הראשון יצא מפס הייצור בספטמבר 1983, ונמסר על ידי לצבא ארה"ב בינואר 1984. כיום, בואינג מייצרת ומוסרת את מסוקי ה-AH-64E ללקוחות ברחבי העולם. המסוקים, שקיימים בשירות או הוזמנו לשירות עתידי בצבא ארה"ב וכוחות ההגנה של 15 מדינות נוספות ברחבי העולם, מיועדים למלא את דרישותיהם של טייסים ומפקדי שדה קרב למשך עשרות שנים, וכוללים יכולות התאוששות מהירה בסביבות מבצעיות מרובות משימות.

קתלין ג'וליבט, סמנכ"ל תוכניות מסוקי תקיפה ומנהלת בכירה במפעלי בואינג במסה מסרה כי "למסוק האפאצ'י מורשת מרשימה של הצלחה מבצעית, והוא בעל יכולות וטכנולוגיות רלוונטיות מתקדמות שנדרשות ע"י כוחות הגנה כיום ובעתיד. חברי צוות וספקים של החברה ברחבי העולם מתמקדים בהרכבה, אספקה ותמיכה בלקוחות אמריקניים וגלובליים. האפאצ'י מוכן למלא תפקיד מפתח בפעולות מיוחדות במגוון תחומים שונים גם בעתיד".

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022