האם מכון מיגל ודאסו סיסטמס בדרך לחיסון נגד קורונה?

מכון המחקר הגלילי משתמש ביישומי BIOVIA למטרות מחקר ופיתוח חיסון. השתמש ביישומים אלו ובכלים חישוביים נוספים במשך ארבע שנות מחקר לפיתוח חיסונים נגד נגיפי עופות ממשפחת הקורונה

צילום: באדיבות מכון מיגל הגליל

כחלק מהמאמץ הכלל עולמי בתחום מדעי החיים להתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה, מדענים ממכון המחקר ״מיגל הגליל״ משתמשים ביישומי BIOVIA של חברת דאסו סיסטמס כדי לנסות ולמצוא חיסון פוטנציאלי. אחד היישומים, BIOVIA Pipeline Pilot, הוא פלטפורמה שמייעלת את יצירת מחזורי החדשנות המחקרית על ידי תמיכה בפיתוח ופריסה מהירים של תהליכי עבודה במדעי נתונים. יישום נוסף, BIOVIA Discovery Studio, מספק מערך מקיף של שיטות מידול והדמיה כדי לחקור את הדקויות של כימיית חלבונים ולהניע גילוי ופיתוח של טיפולים על בסיס מולקולות קטנות וגדולות - החל מזיהוי המטרה וכלה באופטימיזציה של תרופות מיועדות.

בנוסף למגוון כלים חישוביים, השתמשה מיגל בפלטפורמות של דאסו סיסטמס במשך ארבע שנות מחקר עבור פיתוח חיסונים נגד נגיפי העופות ממשפחת וירוס הקורונה. כאשר COVID‑19 הפך למגיפה, החל מכון המחקר להשתמש ליישם את המחקרים שלו בחקירת מוטציות הנגיף ולהביא חיסון חדש עבור בני אדם. 

על ידי שימוש ב-BIOVIA, יכול מכון המחקר להנחות את תהליכי ניהול המעבדות והניסויים שלו בגישה דיגיטלית, שמזרזת את תוצאות המחקר. מדעניו יכולים לעבד ולנתח במהירות את נתוני המחקר שנאספו בארבעת השנים האחרונות ולבנות מודלים של התנהגות חלבונית ויראלית. דבר זה מאפשר למיגל לנתח את תוצאות הבדיקה מהיבטים שונים של מחקרי העבר ולהחליט באילו אסטרטגיות מחקר להשתמש בעתיד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית