המשבר הגיע: תעשייה אווירית רוצה לפטר מאות עובדים 

הדירקטוריון רוצה לפטר עובדים מחטיבת התעופה. ועד העובדים: "זה מאבק על הבית."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תעשייה אווירית רוצה לפטר 900 עובדים, כך לפי פרסום בכלי תקשורת ישראלים. "בהמשך לידיעות בתקשורת, מתכבדת החברה להודיע, כי הנהלת החברה בוחנת באופן שוטף את השפעת משבר הקורונה על קוויה העסקיים השונים, ונקיטה של מהלכים נדרשים, במטרה להתאים את הוצאות החברה, לרבות הוצאות השכר, לירידה אפשרית בהיקפי פעילותה", נכתב בהודעת החברה לבורסה. 

"במסגרת זאת, הנחה דירקטוריון החברה את ההנהלה, להכין תכנית התייעלות לחטיבת התעופה שתתאים את מבנה כח האדם לצמצומים הנחזים בהכנסות החטיבה. נכון למועד זה, טרם הוגשה כל תכנית כאמור לדירקטוריון." 

במקביל, מזכיר הארגון הארצי של עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, אומר בתכנית הרדיו דקלוינסון: "אנחנו חברת הייטק ממשלתית. בתקופה כזו, פיטורים של 900 עובדים זה מסר של המדינה שזה בסדר לפטר.  נכנסנו למשבר קורונה באיתנות פיננסית. נעשה הכל כדי למנוע את ההחלטה של הדירקטוריון. זה מאבק על הבית." 

המאבק בין הדירקטוריון לוועד נחשף יממה לאחר הודעת ההתפטרות של מנכ"ל החברה, נמרוד שפר. סיבת עזיבתו של שפר טרם התבררה, אך חשיפת המאבקים הפנימיים בשל מצבה הפיננסי של החברה לאור משבר הקורונה, ייתכן ומספקת רמז. זאת ועוד, ייתכן והמהלך של הדירקטוריון קשור גם לפרסומים אודות הרצון של המדינה להפריט את תעשייה אווירית. על פי פרסומים בנושא, המדינה רוצה להפריט את תעשייה אווירית על מנת לממן חלק מהחוב שנוצר בעקבות משבר הקורונה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית