סטארטאפ ישראלי מבקש ליצור מהפכה בכלי השייט האוטונומיים

 

חברת Sealartec פיתחה מערכת רובוטית להשקה ושליה של כלי שייט בלתי מאוישים. השלימה ניסוי מוצלח בתנאי ים קשים ותוך כדי תנועה

 

צילום: יח״צ Sealartec

חברת הסטארטאפ הישראלית Sealartec השלימה בהצלחה ניסוי מלא במערכת חדשנית להשקה ושליה (Launch & Recovery) של כלי שייט בלתי מאוישים בים. במהלך סדרת ניסויים שנערכה בשבועות האחרונים בחוף הצפוני של ישראל, הדגימה החברה את יכולות המערכת הייחודית שלה לביצוע השקה ושליה באופן אוטונומי של כלי שייט לא מאויישים בתנאי ים קשים ותוך כדי תנועה. הניסוי נערך מספינת המחקר של המכון לחקר ימים. הסירה שאותה 'אספה' המערכת של Selartec היתה ‘mono-hull’ קלאסית מהירה ונשלטת מרחוק.

השימוש בכלי שייט בלתי מאויישים הולך וגובר למגוון שימושים כמו מחקר, אבטחת נכסים ימיים ותמיכה באסדות גז ונפט. עם זאת, תהליך ההשקה והשליה שלהם מסובך, מסוכן ומוגבל בכפוף למצב הים. המערכת של Sealartec  כוללת טכנולוגיות רובוטיות אשר מבצעות באופן אוטונומי את כל הפעולות שביצעו עד כה מפעילי כלי השיט. יכולת זו מאפשרת איסוף בטוח גם בתנאי ים קשים מאוד ובזמן תנועה, בסטנדרט בטיחות גבוה. פתרון זה מאפשר למעשה את השימוש בכלים אלו מאניות ואסדות ובכך פותח את שוק כלי השיט הרובוטים לכלל הפלטפורמות הימיות בעולם.

במקביל, שוק כלי השייט המאוישים, מאותגר גם הוא בתחום ההשקה והשליה כאשר אנשי הצוות מסכנים עצמם ואת כלי השיט במהלך הפעילות. לא פעם אנשי הים יבחרו לוותר על הורדת סירה למים כאשר הים סוער על מנת להמנע מתאונות בתהליך הההשקה והשליה עצמו. המערכת של Sealartec נותנת מענה גם לשוק זה, כאשר כלי שיט מאוייש יחזור לאונית האם שלו או לאסדה ללא מעורבות יד אדם, ובתנאי ים קיצוניים יותר.

Sealartec פועלת במסגרת חממת Incubit, המשקיעה בחברות deep-tech בשלבים מוקדמים. מייסדי החברה הם אמיתי פלג, מנכ"ל, ואלון כהן, CTO, שניהם יזמים בעלי תואר B.Sc בוגרי הטכניון עם התמחות בהנדסה ימית, המעידים על עצמם כבעלי אהבה גדולה לים ולחדשנות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית