המוביל הפרטי: פלסטינים מאזור חברון גנבו במהלך חודשים מים ממקורות

מבצע באזור הר חברון חשף ארבעה חשודים בחשד לעבירות גניבת מים ופגיעה בתשתיות מדינה. על פי הערכה, מדובר בכמיליון קוב מים ובסכום המוערך במיליוני שקלים

משטרת ישראל

במשטרת ישראל התנהלה חקירה סמויה בחודשים האחרונים, בשיתוף יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי, חברת מקורות וכוחות צה"ל מחטמ"ר יהודה, בחשד לגניבת מים באמצעות התחברות באופן פיראטי לצינורות של חברת מקורות ופגיעה בתשתיות מדינה.

במהלך החקירה עלה חשד כי החשודים היו נוהגים להתחבר באופן פיראטי לצינורות של חברת מקורות המזרימים מים לאזור הישובים בהר חברון, ובדרך זו פגעו באספקה הרציפה של המים לתושבי הישובים, פגעו בתשתיות, באיכות המים, בגידולי חקלאות וגרמו לנזקים גדולים.

על פי החשד, צנרת קבע פיראטית הייתה מוסלקת בקרקע, וכך היו החשודים שואבים מים מצינורות של חברת מקורות, ובאמצעות צנרת העבירו את המים למכליות של משאיות ובדרך זו המים היו מובילים לשטחים חקלאים, מפעלים אזורי תעשיה. הבוקר בפעילות כוחות המשטרה הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם "על חם" של ארבעה חשודים פלסטינים, שנעצרו בעת שעסקו בשאיבת המים בתחנה הפיראטית שהוקמה לצורך כך באזור אידנה. 

במהלך הפעילות נתפסו 3 מכליות של מים, צנרת פיראטית, משאבות מים ועוד. החשודים (3 בגירים וקטין) נעצרו לחקירה בחשד לפגיעה בתשתיות מדינה וגניבת מים. החקירה נמשכת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית