Curv הישראלית גייסה בסבב גיוס A 

הפתרון של החברה מאפשר את האצת האימוץ של נכסים דיגיטליים במוסדות פיננסיים

קרדיט לתמונה: נתנאל טוביאס (Netanel Tobias)

Curv, המפתחת את התשתית הדיגיטלית האמינה בעולם להגנת נכסים קריפטוגרפיים, הודיעה היום על גיוס 23 מיליון דולר בסבב גיוס A. המשקיעים בסבב כללו את CommerzVentures Coinbase Ventures, Digital Currency Group, Team8 ו- Digital Garage Lab Fund.  

Curv הוקמה בשנת 2018 במסגרת Team8, על ידי היזמים  איתי מלינגר, שמכהן כמנכ"ל, ודן ידלין שמכהן כ-CTO, שניהם בוגרי תכנית תלפיות שביצעו תפקידי ניהול שונים בתחום הסייבר במערכת הביטחון. החברה נחשפה לראשונה בשנת 2019 עם גיוס סיד של 6.5 מיליון דולרים. הגיוס הנוכחי מרחיב את סך ההון שגויס ע"י החברה לקרוב ל-30 מיליון דולרים. ל-Curv משרדים בתל אביב ובניו יורק והחברה מעסיקה 32 עובדים (25 מתוכם בישראל). ההון שגייסה החברה יאפשר את המשך צמיחתה המהירה של Curv בעולם ויממן מוצרים חדשים, פיתוח עסקי, והגדלה של מספר העובדים. 

טכנולוגיית ההצפנה שפיתחה Curv על בסיס חישוב מרובה שחקנים (multi-party computation – MPC) מאבטחת באופן ייחודי נכסים הדיגיטליים ומאפשרת להעביר, לאחסן ולנהל בבטחה כל נכס דיגיטלי על גבי כל בלוקצ'יין או יומן מבוזר (DLT). עשרות לקוחותיה המוסדיים של Curv ברחבי העולם, מעבירים בכל חודש, כבר כיום, מיליארדי דולרים על גבי פלטפורמת האבטחה של החברה. לקוחות כדוגמת חברת ההשקעות הגלובלית Franklin Templeton, וחברת הפינטק eToro, ממנפות את התשתית של Curv כדי להתרחב אל השוק הצומח של נכסים דיגיטליים. 

טכנולוגיית ה-MPC של Curv פוטרת ארגונים מהנטל של החזקת מפתחות פרטיים תחת אבטחה פיזית. על בסיסה Curv מספקת פתרונות בעלי פרופיל סיכון שהולם מוסדות פיננסיים מסורתיים ולא רק סוחרי קריפטו. הפלטפורמה של Curv גמישה וקלה לאינטגרציה, תומכת בארנקים דיגיטליים חמים וקרים (hot and cold wallets), ומאפשרת גישה למגוון רחב של מטבעות ופרוטוקולים ללא תלות בטכנולוגיית הבלוקצ'יין או ה-DLT.

סקר שנערך לאחרונה מצא שקרוב ל-80% מהמשקיעים המוסדיים בארה"ב ואירופה מבינים את הפוטנציאל הטמון בנכסים דיגיטליים, ויותר משליש כבר מושקעים בהם בין אם ישירות או בנגזרים (מקור: Fidelity Digital Assets, 2020). "למרות האקלים הכלכלי המאתגר, אנו עדים לקצב צמיחה איתן במוסדות הפיננסיים המסורתיים, הזקוקים לתשתית האבטחה הארגונית שלנו, המספקת אינטגרציה חלקה לטכנולוגיית בלוקצ'יין," אמר איתי מלינגר, מנכ"ל Curv. "בניגוד לפתרונות קלאסיים, אנו מספקים בו-זמנית את ההגנה, הנזילות המיידית והשליטה המוחלטת הנדרשים על ידי מוסדות פיננסיים ששואפים לשרוד בכלכלה המודרנית." 

לירן גרינברג, מייסד שותף של Team8 מסר: ״Curv מאפשרת לבנקים וארגונים פיננסיים מסוגים שונים לאמץ ולנהל נכסים דיגיטליים בקלות ובצורה מאובטחת. אנו צופים שנכנסים דיגיטליים יהוו חלק בלתי נפרד מפעילותו של כל מוסד פיננסי בעתיד, וצמיחתה המהירה של Curv עם לקוחות מסביב לעולם ובכל הקשת הפיננסית הינה הוכחה לכך. אתגר הסייבר בנכסים דיגיטליים הוא מורכב וארגונים רבים בתחום נפגעו ממנו.  הפיתרון יוצא הדופן של Curv, המבוסס על טכנולוגיית הצפנה ייחודית, הוא קפיצת מדרגה בהשוואה לכל פיתרון אחר בשוק. אנו נרגשים להמשיך ללוות את Curv במסע ולחבור לשותפים החדשים ביניהם Commerz Bank, מהבנקים הגדולים בגרמניה, ו-Coinbase, ענקית המטבעות הדיגיטליים.״

חיסכון בעלויות

בהשוואה לארנקים פיזיים ולחוזים חכמים המצריכים מספר רב של חתימות (multisig), טכנולוגיית MPC של Curv מפשטת את הניהול השוטף ומצמצמת עמלות מיותרות וסמויות של ניהול רשת ואנרגיה. לקוחות שעברו מריבוי חתימות ל-MPC של Curv חסכו 70-60 אחוזים בהוצאות על ביצוע טרנזקציות, חיסכון שעבור לקוחות מוסדיים יכול להצטבר למיליוני דולרים.

התאמה לרגולציה

מוסדות פיננסיים, בוול סטריט ובעולם כולו, נערכים לאסדרה המתגבשת של שוק הנכסים הדיגיטליים, כשטכנולוגיית ה-MPC של Curv ממלאת תפקיד מרכזי בתהליך זה. היא מציידת את אותם המוסדות ביכולת להגדיר בקלות ובבטחה את הכללים על פיהם ניתן לבצע העברות נכסים. אחד הפתרונות האלה הוא Curv Air Gap: פתרון ראשון מסוגו בתעשייה המאפשר למוסדות לשלב את האבטחה המתמטית של MPC עם בקרת גישה פיסית. הקריפטוגרפיה של Curv Air Gap מספקת פתרון גם לסיכוני האבטחה של ארנקים קרים, כגון איומים מתוך הארגון, טעויות אנוש ונזק פיזי. 


 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית