מפחדים מקים: סיאול תשקיע שני מיליארדי דולרים במטוסי ביון
דרום קוריאה תרכוש מטוסי ביון ומטוסי איסוף סיגינט בהיקף של שני מיליארדי דולרים
עמי רוחקס דומבה ודן ארקין
| 01/07/2020
דרום קוריאה רוצה לרכוש מטוסים נוספים לאיסוף מודיעין. ועדת קידום פרויקטי ההגנה במדינה אישרה ביום שישי שעבר את התוכניות לרכוש מספר מטוסי AEW & C, על פי מינהל תוכנית הרכש - DAPA.
הוועדה גם אישרה תוכניות לרכוש מטוסי SIGINT. כ -1.3 מיליארד דולר נועדו לרכישת מטוסי AEW & C לכניסה לשירות עד שנת 2027 בעוד שהוקצבו עוד 725 מיליון דולר לפלטפורמות SIGINT שצפויות להיכנס לשירות בשנת 2026.
ההודעה לא חשפה את זהות הפלטפורמות, אך הערכות מדברות כי דרום קוריאה תקנה מטוסי בואינג 737 AEW & C נוספים. חיל האוויר של הרפובליקה של קוריאה כבר מפעיל ארבעה מטוסים כאלה שנרכשו מארצות הברית במסגרת תוכנית עין השלום, מאז 2012.
מטוסי ה- SIGINT החדשים ישמשו להחלפת ארבע פלטפורמות ישנות יותר המבוססות על מטוסי העסקים Hawker 800.
טרם ברור אם תעשייה אווירית מתמודדת על העסקה.
דרום קוריאה תרכוש מטוסי ביון ומטוסי איסוף סיגינט בהיקף של שני מיליארדי דולרים
דרום קוריאה רוצה לרכוש מטוסים נוספים לאיסוף מודיעין. ועדת קידום פרויקטי ההגנה במדינה אישרה ביום שישי שעבר את התוכניות לרכוש מספר מטוסי AEW & C, על פי מינהל תוכנית הרכש - DAPA.
הוועדה גם אישרה תוכניות לרכוש מטוסי SIGINT. כ -1.3 מיליארד דולר נועדו לרכישת מטוסי AEW & C לכניסה לשירות עד שנת 2027 בעוד שהוקצבו עוד 725 מיליון דולר לפלטפורמות SIGINT שצפויות להיכנס לשירות בשנת 2026.
ההודעה לא חשפה את זהות הפלטפורמות, אך הערכות מדברות כי דרום קוריאה תקנה מטוסי בואינג 737 AEW & C נוספים. חיל האוויר של הרפובליקה של קוריאה כבר מפעיל ארבעה מטוסים כאלה שנרכשו מארצות הברית במסגרת תוכנית עין השלום, מאז 2012.
מטוסי ה- SIGINT החדשים ישמשו להחלפת ארבע פלטפורמות ישנות יותר המבוססות על מטוסי העסקים Hawker 800.
טרם ברור אם תעשייה אווירית מתמודדת על העסקה.