צבא ארה"ב בוחר בחברת GM לבנות את צי רכבי החי"ר המחלקתיים החדשים

ה- ISV, שתוכנן לשאת חוליה של תשעה חיילים, נבנה במיוחד כך שיהיה קל מספיק כדי לשאתו במתלה של מסוק בלאקהוק

gmdefensellc.com

צבא ארה"ב העניק לחברת GM חוזה בשווי 214.3 מיליון דולר לייצור את הרכב המחלקתי החדש של חיל הרגלים (ISV). מדובר בחוזה ראשוני עד לחודש יוני 2028 שעלותו תכסה ייצור של 649 רכבים, כאשר המטרה של הצבא היא לרכוש בסופו של תהליך 2,065 רכבים.

"הזכייה במכרז זה של הצבא הינה הכרה ראויה היטב לעבודה הקשה ולמסירות של צוות חברת GM והייצור של רכב פנטסטי. אנו בטוחים שרכב זה יעמוד ויעלה על כל דרישות הלקוחות שלנו", אומר דיוויד אלברטון, נשיא GM Defense. " זה אכן כבוד למנף את החוויה של חברת האם שלנו כאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם בכדי לתכנן, לבנות ולספק את מיטב הטכנולוגיות העומדות לרשות הגברים והנשים של כוחות הצבא האמריקניים ובעלי בריתנו."

ה- ISV, שתוכנן לשאת חוליה של תשעה חיילים, נבנה במיוחד כך שיהיה קל מספיק כדי לשאתו במתלה של מסוק בלאקהוק UH-60 וקטן מספיק בכדי להכניסו למסוק צ'יינוק C4-47 וכך לספק גמישות מקסימאלית לפריסה. תכנון הרכב של GM מבוסס על משאית בינונית מסוג שברולט קולורדו ZR2  דגם 2020 של החברה ועושה שימוש, עפ"י מקורות בחברה, ב90 אחוז חלקים מסחריים, כולל מנוע דוראמקס טורבו-דיזל בן 186 כוחות סוס, בגודל 2.8 ליטר. 

כבר ב-2015 ניסה הצבא לרכוש רכב חי"ר קל חוזר, אך דבר לא התממש באמת עד שהקונגרס אילץ את הצבא לפתוח בתחרות בשנת 2018. באוגוסט 2019  העניק הצבא חוזים של מיליון דולר לשלושה חברות - GM Defense, צוות של Oshkosh Defense  וחברת  Flyer Defense LLC, וצוות של חברת SAIC וחברת Polaris - כדי לפתח את הצעותיהם לשני אב טיפוס של רכב חי"ר מחלקתי. 


 

.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית