האניוול: השקנו את מערכת התקשורת הקטנה בעולם לכטב״מים

מדובר במערכת לוויינית מיניאטורית קלה במיוחד שתספק קישוריות גלובלית גם באזורים מרוחקים, ותאפשר לכלי רכב בלתי מאוישים קטנים את היתרונות מהם נהנים כיום מטוסים גדולים

צילום: חברת האניוול https://aerospace.honeywell.com/

חברת האניוול (Honeywell) הודיעה על השקת מערכת תקשורת לוויינית מיניאטורית חדשה עבור כלי טיס בלתי מאוישים (כטב״מים), שלטענתה היא הקטנה בעולם. במשקל של קילוגרם אחד בלבד, המערכת החדשה קלה ב-90% מהמערכת הקטנה הקודמת של החברה. היא מתעתדת לספק את האפשרויות מהן נהנים מטוסים גדולים לכלי רכב בלתי מאוישים קטנים יותר.

מערכת התקשורת הלוויינית (Satcom) הינה קבוצת טכנולוגיות קישוריות, המאפשרות לכטב"מים לתקשר זה עם זה ועם מפעילים או תחנות בקרה בשטח, וכן לספק מעקב אחר מטוסים. המערכת החדשה של האניוול מופעלת על ידי רשת התקשורת הלוויינית הגלובלית של Inmarsat ומספקת לרחפנים קישוריות גלובלית והזרמת וידאו בזמן אמת.

קישוריות רציפה חיונית לניהול תנועה אווירית בטוחה ויעילה המאפשרת יכולות שמעבר לקו הראייה הוויזואלי. ניתן להשתמש בטכנולוגיה זו למגוון יישומים, כולל בדיקות כטב"מים, כשההערכה היא שבדרך זו ניתן להכפיל ואף לשלש את מספר הבדיקות היומיות. השילוב בין המערכת של האניוול לבין קישוריות הלוויין של Inmarsat מאפשר חיבורים אפילו באזורים מרוחקים או מעל מים, בהם מערכות תקשורת יבשתיות אחרות (כגון 4G) אינן זמינות.

אמנדה קינג, מנכ"לית פתרונות מאובטחים של תעופה וחלל בקבוצת האניוול, מסרה כי "התחבורה משתנה במהירות והצורך בטכנולוגיות קישוריות רק הופך להיות חשוב יותר. כאשר פלטפורמות מתפתחות וכלי רכב חדשים מתחילים לפעול, חשוב מאוד שטכנולוגיית התקשורת הלוויינית תתפתח לצידם״.

באופן מסורתי, מערכות תקשורת לווייניות היו זמינות בעבר רק למטוסים גדולים יותר בגלל גודלן, משקלן וההספק שלהן, אך המערכת החדשה משנה את המצב. ניתן להתקינה בכלים שונים תוך הקפדה על בטיחות הטיסה והימנעות ממשקל מיותר. ״המערכת החדשה היא ״גורם ׳משנה משחק׳ עבור אותם כטב"מים קטנים״, אמרה קינג. ״עכשיו יש להם גישה לכל מה שזכו בו המטוסים הגדולים - רק באריזה קטנה יותר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית