רוסיה החלה בניסויי שליטה קולית על רובוטים צבאיים

המומחים הרוסים עובדים גם על הגדלת האוטונומיה של הרובוט, מכיוון שמרחק שליטת המפעיל כיום אינו עולה על 5 ק"מ

BIGSTOCK/ Copyright: grigorenko

סוכנות הידיעות הממשלתית הרוסית טאס״ס מעדכנת, כי מומחים רוסים מבצעים בדיקות לשליטה ברובוטים קרביים באמצעות פקודות קוליות. לדברי אולג מרטיאנוב, ראש הקרן הרוסית לפרויקטי מחקר מתקדמים במרכז הלאומי לפיתוח טכנולוגיות ומרכיבי יסוד ברובוטיקה, המפקדים מעבירים פקודות למתחם הרובוטי באותה צורה שהם עושים זאת עם חיילים אנושיים,

לדבריו, הרובוטים נועדו בתחילה לשליטה באמצעות טאבלט אלקטרוני. "אחר כך ניסינו את טכנולוגיית בקרת הקול, כאשר מפקד נותן פקודות גם לפקודיו וגם לרובוטים. אנו מפתחים טכנולוגיה זו כעת", אמר מרטיאנוב. הפתרונות החדשים לבקרת רובוט נבדקים בפלטפורמה הרובוטית הקרויה "מרקר". ראש המרכז אמר כי "ה׳מרקר׳ לומד להבין את הפקודה שהתקבלה ולפעול כמו בן אנוש".

מרטיאנוב אף חשף כי המומחים עובדים גם על הגדלת האוטונומיה של הרובוט, מכיוון שמרחק שליטת המפעיל כיום אינו עולה על 2 עד 5 ק"מ. "המטרה שלנו היא ללמד את ה’מרקר’ לבצע משימות בפני עצמו במרחק משמעותי מהמפעיל, במרחק שנקבע על ידי טווח הפלטפורמה הרובוטי". עוד הוסיף, כי הרובוט אמור להיות מסוגל לעדכן את מסלולו ולכוון מיקומים בעצמו, על ידי הטסת רחפן סיור.

הפלטפורמה הרובוטית "מרקר", שיכולה לנוע למרחק של עד 500 ק״מ, הינה פרויקט המשותף של המרכז הלאומי ושל איגוד יצור הטכניקות המדעיות של אנדרואידים - מפתח האנדרואיד FEDOR/Skybot. הפלטפורמה אמורה להפוך למרכיב המפתח לאימון פעולות משותפות של רובוטים קרקעיים, כוחות תעופה בלתי מאוישים וכוחות מבצעים מיוחדים, וממוצבת כמודל בנייה לפיתוח דגמי לחימה בעתיד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית