אתר יד שניה בחיל האוויר חסך עשרות מליוני ש"ח לצה"ל

במאי השנה חגגנו שמונה שנים לאתר וציינו חיסכון כספי של כ-25 מיליון ש"ח לחיל האוויר. דרך האתר ניתן למסור כמעט כל ציוד צבאי למעט חימוש, ציוד מסווג וכדומה

קמ"ד תשתיות על, רס"ם אלכס. צילום: דו"צ

בחיל האוויר הקימו לפני כשמונה שנים אתר יד שניה לציוד מסוגים שונים. במאי השנה חגגנו שמונה שנים לאתר וציינו חיסכון כספי של כ-25 מיליון ש"ח לחיל האוויר. דרך האתר ניתן למסור כמעט כל ציוד צבאי למעט חימוש, ציוד מסווג וכדומה. 

קמ"ד תשתיות על, רס"ם אלכס מספר: "יזמתי את הפרויקט לאחר שירות בבסיס חצרים, שם שירתתי בתור טכנאי דרג ב' במעבדה לבחינת אמל"ח. במהלך שירותי במעבדה ראיתי שחלק מהציוד שיצא משימוש נזרק לאתרי מחזור למרות שעוד ניתן להשתמש בו או לפחות להפיק ממנו חלקי חילוף. נוסף על כך, ע״י מסירת הציוד ו"הצלתו" ניתן למנוע ממנו להגיע לאתרי פסולת ולזהם את הסביבה.

"כשעברתי לשרת בתור קמ"ד תשתיות על במטה חה״א התחלתי לחשוב על דרך פתרון חיילית יעילה להשמשת ציוד שיחידות ברחבי החיל לא זקוקות לו יותר. אחרי שהגיתי את רעיון אתר ה"קח-תן" הצגתי אותו בפני הגורמים הרלוונטים בחיל ולאחר קבלת האישורים לפתיחת האתר פעלתי לטובת קידום פרויקט אתר ה"קח-תן" – שוק קח-תן מקוון, בחודש מאי בשנת 2012 עלה לאוויר האתר שדרכו ניתן למסור ציוד בין משרתי החיל ללא תמורה.

דוגמאות לשימוש באתר

ביחידת שירותי ההדרכה של חיל האוויר (שה"ד) עדיין נמצאות בשימוש קלטות וידאו לצרכי הדרכה, הסברה ותיעוד, את קלטות הוידאו כבר לא מייצרים ולכן הייתה כוונה לרכוש 400 קלטות חדשות בעלות גבוהה מאוד, כעבור מספר שבועות עלו לאתר קח תן 400 קלטות וידאו חדשות למסירה מאחת מטייסות החיל ששימשו את הטייסת בעבר להקלטת סרטוני מודיעין מבצעיים ובכך נחסכה קניית הקלטות על ידי מסירתן ליחידת ההסרטה שהייתה זקוקה להן.

במרכז התחזוקה לנשק ומערכות (מתנ"ם) שבבסיס פלמחים סגרו לפני מספר שנים מעבדת אלקטרוניקה ולאחר סגירת המעבדה נשאר ציוד בדיקה אלקטרוני רב, בהתחלה הייתה כוונה לפסול את כל הציוד ולהשליכו לפסולת ברזל אך תודות לתושייה של אנשי המעבדה הם העלו את כל הציוד לאתר והצליחו למסור את כולו ובכך לזכות במקום ראשון בתחרות על מסירת ציוד בעלות של למעלה מ-1.5 מליון שח."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית