חקיקה חדשה תקדם מגרש משחקים רגולטורי לחברות פינטק

"קידום הפינטק בישראל יכול לתרום לצמיחה במשק ולעודד תעסוקה של מקצועות בעלי פיריון גבוהה", כותבים בתזכיר החוק. מטרת החוק להוריד חסמי רגולציה בתחום הפיננסים
 

bigstock

תזכיר חוק חדש שפורסם ברשומות עתיד לתמוך פיתוחים טכנולוגיים בתחום הפינטק. על פי הפרסום, תחום הפינטק הוא אחד מהתחומים המתפתחים ביותר בתחום חברות ההזנק בישראל. לפי ההערכות, בשנת 2019 חברות הפינטק בישראל גייסו כ-1.8 מיליארד דולרים ובתעשייה פעולות יותר מ-500 חברות. לפי הערכות אלה, ישראל היא בין המדינות המובילות בעולם בתחום. 

"אי ההתאמה של הרגולציה היא תוצאה של ההתפתחות המהירה והתנודתיות של תחום הפינטק, המקשה על הרגולציה להתאים את עצמה בקצב מתאים. לכן חברות הפינטק לעיתים נתפסות כחברות אשר יכולות להוות סיכון למערכת הפיננסית", כותבים בתזכיר. 

"במסגרת תזכיר חוק זה מוצע לאמץ את המלצת הצוות ולהקים סביבת ניסוי לחברות טכנולוגיה פיננסית. מוצע להקים סביבת ניסוי לחברות טכנולוגיה פיננסיות בישראל, שתופעל ידי ועדה לעידוד טכנולוגיה פיננסית בישראל. תפקיד הוועדה הוא לרכז את הטיפול בכלל החברות במסגרת התכנית. 

"הוועדה תכלול את כל רשויות הפיקוח הפיננסיות בישראל ותהווה כתובת ממשלתית אחת לחברות, אך לא תגרע מסמכויות רשויות הפיקוח הפיננסיות ושיקול דעתן העצמאי. הרכב הוועדה יכלול נציג שימונה על ידי שר האוצר, נציג שימונה על ידי המפקח על הבנקים בבנק ישראל, נציג שימונה על ידי הממונה על רשות שוק ההון (גם בתפקידו כמפקח על נותני שירותים פיננסיים), נציג שימונה על ידי יו"ר רשות ניירות ערך ונציג שימנה שר המשפטים מקרב עובדי הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. הוועדה תהיה רשאית להסתייע ברשות החדשנות."
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית