שני ראשי מוסד לשעבר: אם איראן תרצה היא תשיג פצצת גרעין 

"אנחנו צריכים להיערך ליום שבו איראן אומרת שיש להם נשק גרעיני", אומר שבתאי שביט, ראש המוסד לשעבר, על פי פרסום בתקשורת הישראלית

en.mehrnews.com

"אנחנו צריכים להיערך ליום שבו איראן אומרת שיש להם נשק גרעיני. אני לא אומר את זה כדי שנתקוף באופן מכוון, במקום זאת עלינו להתריע, שידעו שלא כדאי להם 'לעשות בעיות' למדינת ישראל", אמר שבתאי שביט, ראש המוסד לשעבר, על פי פרסום של מעריב. 

שביט מצטרף לדעתו של תמיר פרדו, ראש המוסד הקודם. פרדו אמר בכנס שנערך לאחר פרישתו במכון המחקר INSS כי ההחלטה על פיתוח נשק גרעיני איראני היא פוליטית בלבד של הממשלה בטהרן. לאלו יש לצרף את המהלכים שעשה ראש המוסד שקדם לפרדו, מאיר דגן ז"ל. דגן מנע בגפו מתקפה ישראלית נגד אירן בגלל שלטענתו ההחלטה על כך התקבלה שלא כחוק. ""הוא [ראש הממשלה] לא נתן הוראה. הוא היה יכול לומר או שאפטר אתכם או שאני אביא את זה לקבינט. הפגישה הסתיימה בכך שראש הממשלה נסוג מההצעה שלו, לא אנחנו", אמר דגן ז"ל

הדברים של שביט נאמרים על רקע הביקורת הגוברת מצד האו"ם נגד איראן בשל סירובה לאפשר לפקחים ביקורים באתרים סודיים. מדובר על שלושה אתרים מתוכם אחד נחשף על ידי ישראל בטענה כי האתר שייך למערך פיתוח פצצת גרעין. 

היות ואין משהו חדש בסירוב האיראנים (שסירבו לכך עוד מימיו הראשונים של הסכם הגרעין), נראה כי הדרישה באו"ם היא למעשה פעילות אמריקנית מאחורי הקלעים במטרה להמשיך את אמברגו הנשק על איראן. החידוש יגיע להצבעה באו"ם באוקטובר. סין ורוסיה כבר מנסות לסחוט את ארה"ב בנושא, ואילו הבית הלבן אמר שאם האמברגו לא יחודש - תפעל מחלקת המדינה לחידוש הסנקציות הפיננסיות של האו"ם על איראן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית