מנהלי חברות סייבר ישראליות: עסקים בטורקיה מחרימים אותנו 

נראה כי המתח הפוליטי בין ישראל לטורקיה ומגיפת הקורונה משפיעים גם על עסקי הסייבר בין חברות סייבר ישראליות ללקוחות פוטנציאלים בטורקיה. על אף הביצועים של הפתרונות הישראלים, הטורקים מעדיפים פתרונות אחרים 

מנהלי חברות סייבר ישראליות: עסקים בטורקיה מחרימים אותנו 

bigstock

מקורות של ישראל דיפנס טוענים כי חברות וארגונים טורקיים מעדיפים פתרונות סייבר שאינם ישראלים. באחד המקרים, חברת סייבר ישראלית מוכרת ערכה מספר הוכחות יכולת (POC) ללקוחות פוטנציאלים בטורקיה. 

בסופו של דבר הלקוחות בחרו בפתרונות שאינם ישראלים, על אף שתוצאות הPOC של הפתרונות הישראלים היו טובות יותר. "הבנו במהלך הוכחת היכולת מהלקוח שהם מעדיפים לא לקנות פתרונות ישראלים", אומר מקור שהעדיף להשאר בעילום שם. 

מדובר בתופעה יחסית חדשה היות ובחלק מהמקרים השיווק של חברה בינלאומית שנמצא בישראל מטפל גם בטורקיה. עם זאת, במקרה של פתרון בינלאומי (אמריקני או אירופאי) בעיית הלאומנות אינה קיימת לעומת פתרון כחול-לבן. 

הקולות הנשמעים מתעשיית הסייבר בהקשר טורקיה מגיעים על רקע ירידה בהיקפי הייצוא-ייבוא בין טורקיה לישראל כפי שמשתקף בנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.  נראה כי מדובר בשילוב של מתח פוליטי יחד עם השפעות מגיפת הקורונה המשפיעים על החלטות עסקיות בטורקיה. 

אולי יעניין אותך גם