מרצדס ואנבידה הכריזו על שת״פ אסטרטגי

יפתחו עבור מכוניות העתיד של ענקית רכבי היוקרה מערכת מחשוב חדשנית עם תשתית בינה מלאכותית לנהיגה אוטומטית

 

BIGSTOCK/ Copyright: sainaniritu

חברת אנבידיה (NVIDIA), מובילה עולמית בתחום הבינה המלאכותית והמעבדים הגראפיים ומרצדס בנץ, מהיצרניות הגדולות בעולם של מכוניות נוסעים יוקרתיות, הודיעו כי ישתפו פעולה ביצירת מערכת מחשוב מהפכנית ותשתית בינה מלאכותית לכלי רכב. הפיתוח המשותף יושק בשנת 2024. המטרה המוצהרת: פיתוח ארכיטקטורת המחשוב המתוחכמת והמתקדמת ביותר שנפרסה אי פעם בכלי רכב.

הארכיטקטורה החדשה תהיה מוגדרת תוכנה ותתבסס על NVIDIA DRIVE. היא תסופק כחלק מהסטנדרט בכל כלי הרכב של הדור הבא של מרצדס-בנץ ותאפשר פונקציונליות נהיגה אוטומטית מתוחכמת. מאפיין מרכזי יהיה היכולת לתכנת נהיגה אוטומטית במסלולים קבועים. בנוסף, יצוידו המכוניות באפליקציות עתידיות של בטיחות ונוחות. הלקוחות יוכלו לרכוש ולהוסיף יכולות ואפליקציות תוכנה, בעוד עדכוני תוכנה יסופקו over the air במהלך חיי המכונית.

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, אמר על השותפה החדשה כי ״יחדיו נחולל מהפכה בחוויית הבעלות על מכונית, נהפוך את תוכנת המכונית לניתנת לתכנות ושדרוג מתמידים. כל מכונית עתידית של מרצדס-בנץ עם מערכת NVIDIA DRIVE תלווה בצוות של מהנדסי בינה מלאכותית ותוכנה מומחים אשר ימשיכו ויפתחו, ילטשו וישפרו את המכונית בהתמדה לאורך חייה".

אולה קלניוס, יו"ר הדירקטוריון של דיימלר AG ומנהל מרצדס-בנץ, אמר כי "ארכיטקטורת מחשוב הבינה המלאכותית של אנבידיה תסייע לנו לייעל את המסע לקראת נהיגה אוטונומית. היכולות והשדרוגים החדשים יורדו היישר מהענן וישפרו את הבטיחות, יגדילו את הערך ויגבירו את ההנאה אשר כל לקוחות מרצדס-בנץ שואבים מהנהיגה במכוניות שלנו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית