המטרה פולין: רפאל מציגה מולטי-משגר לירי טילי SPIKE NLOS

המשגר ייוצר במשותף עם תאגיד PGZ הפולני, על רקע מכרז של הצבא הפולני לרכישת מערכות וטילי נ"ט ארוכי טווח להתקנה על רק"מ מקומי. רפאל מתמודדת על המכרז

באדיבות רפאל

רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ חושפת היום (ד') משגר רב-טילי עבור טילי נ"ט מסוג SPIKE NLOS , הנמצאים בשימוש בצה"ל תחת השם "תמוז", ממשפחת טילי הספייק. המשגר הייחודי פותח ברפאל וייוצר בפולין בשיתוף תאגיד החברות PGZ הפולני. הפיתוח והייצור של משגר זה נולדו כחלק מהתמודדותה של רפאל במכרז גדול של צבא פולין, לרכישת מערכות וטילים ארוכי טווח כנגד טנקים עבור כוחות צבא פולין. 

משגר SPIKE NLOS החדש מבוסס על משגר רב-טילי עצמאי, אותו ניתן להתאים לכל סוגי הפלטפורמות היבשתיות, לרבות נגמ"שי ה-BWP-1 וה- KTO ROSOMAK הנמצאים בשימוש צבא פולין. SPIKE NLOS הוא טיל בעל טווח הירי הארוך ביותר מבין משפחת טילי הספייק, כאשר הוא נורה מנגד למרחק של מעל ל-30 ק"מ.

הטיל המתקדם הוא חלק מטילי הדור ה-5 של רפאל, הכולל ראש-ביות אלקטרו-אופטי מתקדם ובעל יכולת ניווט לנ"צ ללא תלות ב- GPS. לטיל ביצועים מרשימים בכל תנאי מזג-האוויר, ביום ובלילה. סוללת משגרי SPIKE NLOS קטלנית במיוחד עבור טנקי האויב, ומסוגלת לכסות באש תוואי שטח נרחב. יתרונות אלו מאפשרים תקיפה של מספר מטרות משוריינות בעת ובעונה אחת, תוך הגדלת שרידות הכוחות. 

SPIKE NLOS מאופיין ברמת דיוק גבוהה במיוחד, תכונה חשובה בכל הקשור ללחימה מנגד במרחבים אורבניים. צוות הירי משגר את החימוש לנקודת ציון שהוזנה מראש וללא קו ראייה ותוך כדי מעוף צופה דרך ראש הביות האלקטרואופטי ומנהג את הטיל אל מטרתו. רמת הדיוק הייחודית של החימוש מאפשרת פגיעה מדויקת במטרה, כמעט ללא נזק אגבי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית