ארצות הברית אישרה מכירת ספינות סיור לאוקראינה

16 ספינות מתקדמות יימסרו לאוקראינה על רקע התעצמות צי הים השחור הרוסי. המהלך מהווה אמירה מדינית וצבאית אמריקנית 

Photo by: Chief Boatswain's Mate Nelson Doromal Jr. www.wikipedia.org

ארצות הברית אישרה השבוע מכירת ספינות סיור לאוקראינה, בחוזה שהיקפו עומד על 600 מיליון דולר. במסגרת הפרויקט יימסרו לאוקראינה 16 ספינות מדגם MK VI, המצוידות במערכות תותחנות שכוללות שני תותחי 25 מ"מ נשלטים מרחוק, אמצעי גילוי אופטיים ומערכות גילוי אקוסטיות לגילוי צוללות. בנוסף לספינות, כולל הפרויקט אספקת חלקי חילוף, תמיכה טכנו-לוגיסטית והדרכות להפעלת הכלים ולתחזוקתם.

12 ספינות מדגם דומה, שאורכן כ-25 מטרים (בדומה לספינות הדבור של חיל הים הישראלי), פעילות בשירות מבצעי בצי האמריקאי מ-2015. לספינות, אשר נועדו לפעולה במים רדודים ובקרבת החוף, מהירות מרבית של כ-45 קשרים (כ-83 קמ"ש) ויכולת פעולה בטווח מרבי של עד 750 מייל ימי (כ-1400 ק"מ).

אספקת הספינות לחיל הים של אוקראינה באה על רקע התעצמותו המסיבית של צי הים השחור הרוסי, שבסיסו בשטח הרוסי של חצי האי קרים באוקראינה. התעצמותו של הצי, כחלק מהאסטרטגיה הימית הלאומית של פוטין מ- 2015, כוללת תגבור כוחות הנחתים באי, הצטיידות רחבת היקף בצוללות חדשות, ספינות מערכה מתקדמות, מסוקים ימיים, סוללות טילי חוף-ים מדגם יאחונט ועוד. 

אין די באספקת הספינות לאוקראינה למתן מענה אמיתי מול המהלכים הרוסיים, אך יש בה אמירה מדינית וצבאית אמריקאית באשר לתמיכתה באוקראינה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית