צבא גיאורגיה מחליף את צי התחבורה שלו במשאיות מודרניות

The military vehicle production division of MAN produces trucks including the TG MIL range. Photo via Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH

צבא גיאורגיה עומד להחליף צי התחבורה המיושן שלו במשאיות המיוצרות על ידי מותגים מובילים באירופה ובאמריקה. למעלה מ-500 משאיות יועברו לצבא הגיאורגי ע"י 3 חברות מערביות מובילות המציידות את צבאות נאט"ו: חברת MAN  (ריימנטאל) הגרמנית, חברת IVECO האיטלקית וחברת פורד האמריקאית.

משרד ההגנה הגיאורגי הוא שחתם על העסקה עם חברות אלו והודיע כי רכישת הרכבים תביא לשדרוג יכולותיו הלוגיסטיות של הצבא הגאורגי לתקני נאט"ו. הוצאות הרכישה יכוסו על ידי משרד ההגנה במשך מספר שנים. "עלויות התחזוקה והתיקון השנתיות של צי המשאיות הנוכחי עומד על  מיליוני לארים גיאורגיים, והעסקה החדשה הינה החלטה משמעותית עבור חיסכון בתקציב", הוסיף המשרד.

שר הביטחון הגיאורגי אירקלי גריבישווילי הודיע ​​על התוכניות להחלפת ציוד מתיישן ולא רק בתחום התחבורה, מוקדם יותר החודש. מאוחר יותר אמר גריאבשווילי לפרלמנט הגיאורגי כי הצבא הגיאורגי יחליף את צי המשאיות שלו - הכולל כלי רכב בני 20 עד  שנים 30 - לאורך כל השנה, בנוסף להצטיידות של כל היחידות הרגילות ברובי M4 מודרניים ושיקום כל נכסי חיל האוויר הגיאורגי.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית