סין זה כאן: הממשלה רוצה לנטר את מיקום האזרחים בעזרת צמיד

הממשלה רוצה להחזיר את מעקב השב"כ ומל"ל רוצים לחייב מליוני אזרחים להתקין צמידי מעקב. על מנת להכשיר את ההחלטות, משרד הביטחון מפרסם תרחיש אימים. כך נראית שקיעתה של הדמוקרטיה הישראלית. פרשנות

סין זה כאן: הממשלה רוצה לנטר את מיקום האזרחים בעזרת צמיד

bigstock

אם חשבתם שהחשש מדיקטטורה חלף לאחר כינון ממשלה - טעיתם. מסתמן כי ממשלת האחדות ממשיכה את הקו שנקטה בו הממשלה הקודמת. המעקב של שב"כ חוזר ובגדול ללא חקיקה מתאימה, בכירי המל"ל רוצים לאזוק מליוני אזרחים למטר את מיקומם, ושר הביטחון החדש משווק תרחישי אימה לתקשורת. אותה הגברת בשינוי הדרת, כבר אמרנו? 

על פי פרסום של כלכליסט, המל"ל מעוניין לחלק צמידי בלוטות' לאזרחים ישראלים שאין להם סמארטפון, בעלות של עד כ-50 מיליון דולר. את ההמלצה נתן אגף הטכנולוגיה במל"ל בדיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא החלופות האפשריות לכלי הריגול של השב"כ. זאת, במסגרת המאמצים להגבלת התפשטות הקורונה. 

ואיך מכשירים את השרץ? מאיימים אימים על הציבור. על פי פרסום של משרד הביטחון, תרחיש הייחוס על פיו עובד המשרד, שאושר על ידי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, והוצג על ידי ממלא מקום ראש רח"ל, אל"מ (במיל') נוחי מנדל בקבינט הקורונה, כולל היערכות לעד 2,500 מונשמים, 7,500 מאושפזים, 125,000 חולים ומאות רבות של מתים.

משרד הביטחון אינו מפרסם את המתודולוגיה שהניבה את המספרים הללו על מנת שהאזרחים יוכלו לאתגר הערכות אלו. אלא טוען כי "התרחיש מתבסס על מודלים שלקחו בחשבון תרחישי קיצון מהעולם."  במשרד ממהרים להדגיש כי "לא מדובר בתחזית אלא בתרחיש המבצעי שאליו ממליצים במשרד הביטחון למדינה להיערך מבחינת הכלים שברשותה." 

ואין כמו תרחיש אימה טוב על מנת להצדיק תקציבי עתק ומהלכים על סף הדיקטטורה. את דבריו של סמואל ג'ונסון כנראה שכחו בכנסת ובממשלה.  

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות