שר הביטחון מסייר בפיקוד העורף

שר הביטחון עמד מקרוב על מוכנות הפיקוד להיערכות לחירום ולסיוע נרחב לאוכלוסייה. כחלק מהסיור ביקר במרכזי השליטה של הפיקוד, הוצגה לו האופרציה המתכללת אותה מנהל פיקוד העורף

שר הביטחון מסייר בפיקוד העורף

אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום (ג') בפיקוד העורף, ביחד עם מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ראש אמ״ץ, אלוף אהרון חליוה, עוזר השר להתגוננות, משה אדרי, וסגן ראש רח"ל. 

שר הביטחון עמד מקרוב על מוכנות הפיקוד להיערכות לחירום ולסיוע נרחב לאוכלוסייה. כחלק מהסיור ביקר במרכזי השליטה של הפיקוד, הוצגה לו האופרציה המתכללת אותה מנהל פיקוד העורף יחד עם גופים נוספים, כגון משרד הבריאות, משרדי הממשלה ורשויות מקומיות. עוד הוצגו סוגיות הנוגעות להיערכות מחודשת לטיפול בנגיף הקורונה ודרכי הפעולה הנדרשות, ואושרו על ידו תוכניות הפיקוד להמשך הטיפול בקורונה.

להלן דברי שר הביטחון בתום הסיור: "אני נמצא פה היום בביקור בפיקוד העורף, שאמון בשגרה, בחירום ובמלחמה, לספק את כל הסיוע הנדרש עבור האוכלוסייה האזרחית, בשיתוף עם משרדי הממשלה, בשיתוף עם הרשויות המקומיות, ותוך מיצוי יכולות מדהימות של פיקוד, שליטה וסיוע מעשי.

"ראינו את פיקוד העורף לאורך כל תקופת הקורונה עובד יחד עם הרשויות המקומיות, מטפל בחולים, מטפל במלונות, מסייע בשינוע של חולים, ועושה כל פעולה שהאזרחים צריכים. יש פה יכולות פנטסטיות להתמודדות עם מצב חירום, מדינת ישראל חייבת למצות את העניין הזה ולהסתייע בפיקוד הזה וביכולות רשות החירום הלאומית, ביחד עם משרדי הממשלה. 

מאוד חשוב שהאזרחים יקפידו על הנחיות משרד הבריאות על מנת שנוכל לתת למשק להמשיך ולהיפתח ולא נצטרך לעשות צעדים לאחור. במלחמה כמו במלחמה אנחנו נמשיך לסייע בכל המוקדים, בכל מה שצריך ולטפל באזרחים. אני מזמין את כל ראשי הרשויות לעמוד בקשר עם יחידות הקישור לרשות שיש לכל רשות במדינת ישראל. כל עזרה שפיקוד העורף יצטרך לתת - הוא יהיה שם בשביל אזרחי מדינת ישראל. יש לנו במה להתגאות, יש לנו במה להשתמש".

אולי יעניין אותך גם