האם FaceApp מאתגרת את הפרטיות שלנו?

הרשתות החברתיות מוצפות בתמונות שעובדו ע״י האפליקציה הפופולרית, אך כדאי לשאול מה נעשה עם המידע שנאסף

בשנה שעברה היא הראתה לנו כיצד נראה כמבוגרים בכמה עשרות שנים. עכשיו האפליקציה הרוסית הפופולרית FaceApp חזרה עם פילטר חדש, שהופך אותנו לבני המין השני, והרשתות החברתיות גועשות. האפליקציה אמנם מהנה ומפתיעה, אך מה לגבי אבטחת המידע שלנו? האם היא מאתגרת את הפרטיות שלנו? איזה מידע אוספת אודותנו האפליקציה, מה היא עושה איתו, למי יש גישה והאם אפשר למחוק מידע קיים?

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציינים, כי מתן הרשאה לחברה זרה לגשת אל אלבום התמונות שלנו - או למעשה להיות בעלת גישה למיליוני תמונות פנים של משתמשים ברחבי העולם - היא בעייתית ואף עלולה להיות מסוכנת. העובדה שחברה זרה מחזיקה בתמונות והרשאות יכולה להיות מדאיגה בכל הקשור לנושא הפרטיות: בעלי האפליקציה יכולים לעשות שימוש בתמונות כמאגר רחב שיהווה בסיס איתן לשכלול מערכות לזיהוי תווי פנים, ואף לעמוד במרכז סחר נתונים בין מדינות זרות. עיבוד התמונות מתבצע ב"ענן", כלומר בשרתים של מפתחי האפליקציה, ואין כל אינדיקציה לדעת מה הם עושים עם כל המידע ששמור אצלם. בנוסף, האם אנו יכולים לדעת בוודאות שכאשר ביקשנו למחוק תמונה מסוימת שלנו, היא אכן נמחקה?

ג'ק מור, מומחה אבטחת המידע של ESET, מציין כי "בכל פעם שאנחנו משתמשים במוצר בחינם, חשוב וכדאי שנשאל את עצמנו מה הבעלים של המוצר מרוויחים מזה או כיצד הם עושים את הכסף שלהם". הוא מוסיף כי מומלץ תמיד לקרוא את הסכמי הפרטיות של החברות ולנסות להבין ולראות את התמונה המלאה יותר. חשוב לזכור כי בדרך כלל, כששירות ניתן בחינם, הוא טומן בחובו ויתור על חלק מפרטיות המידע שלנו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית