דעה: הזדמנות ליצרני נשק קל ישראלים בארה"ב

תחושת אי וודאות בעקבות ההפגנות לאחר מותו של ג'ורג' פלויד יצרה דרישה עצומה לכלי נשק ותחמושת אישיים. "סיטואציה ייחודית זו יצרה הזדמנות ליצרנים הממוקמים בישראל", מסביר אודי לוי, סמנכ"ל מכירות צפון אמריקה בחברת "אמתן"

באדיבות אמתן

הביקוש בארה"ב לנשק אישי משפיע על יצרנים זרים. ישנם מספר  גורמים שהגבירו את הביקוש לנשק אישי בארה"ב בתקופה האחרונה. הגורם הראשון היא העובדה שאנו עומדים בפני שנת בחירות, ואם הממשל הנוכחי יוחלף בממשל דמוקרטי  הביקוש לנשק אישי יישמר ואף יגבר. הגורם השני  הוא המשבר הכלכלי שהמשק האמריקאי מתחיל לחוות עקב וירוס הקורונה, והגורם השלישי הם ההפגנות לאחר מותו של ג'ורג' פלויד, שהידרדרו למהומות בערים מסוימות ויצר ההסתמכות העצמית של האזרח האמריקאי.

תחושת אי וודאות הזו יצרה דרישה עצומה לכלי נשק ותחמושת אישיים. היצרנים המקומיים נאבקים להדביק את הביקוש, מכיוון שמגפת הקורונה יצרה הפרעות לרשת האספקה ​​העולמית. יצרנים קטנים רבים בארה"ב קונים את החלקים שלהם מיצרנים סינים / טייוואניים. עבורם זה אתגר לייבא את החלקים הדרושים והעובדה שארה"ב מייצרת עדיפות ללקוחות המקומיים שלהם, יוצרת ביקוש גם בקרב לקוחות אירופיים ואחרים.

סיטואציה ייחודית זו יצרה הזדמנות ליצרנים הממוקמים בישראל (אשר מעולם לא הפסיקה את הטיסות לארה"ב) לספק חלקים ואביזרים, בעיקר לפלטפורמות AR ואקדחים. ישנם יצרנים כחברת ,EMTAN  שהיא מבין  היצרנים הגדולים של  M4/AR15 מחוץ לארה"ב ועד כה סיפקו כלי נשק כמעט אך ורק לצבאות/וגורמי ממשל המוגבלים על ידי רגולציה מחמירה, הן על ידי משרד הביטחון הישראלי והן ע"י רשות ה-ATF האמריקאית והם עומדים בפני אתגר עצום למכור את המוצרים שלהם שבאופן כללי עדיפים על אלה הקיימים בשוק המסחרי האמריקאי מבחינת חומרים ואבטחת איכות.

 EMTAN ויצרנים ישראלים אחרים צריכים לנצל את ההזדמנות ולהשתמש ביתרון המלאים הגדולים שאנו מחזיקים ולהמחיש לשוק האמריקאי את הערך המוסף של כלי נשק שהוכיחו עצמם מבצעית ועומדים בתקינת  Mil-Spec ובתקן AS9100 תעופתי המיוצרים בישראל, אך מותאמים לפלטפורמת AR15 האמריקאית.

אודי לוי הינו סמנכ"ל מכירות צפון אמריקה בחברת "אמתן".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית