מיקרוסופט רוכשת את CyberX

הערכות מדברות על היקף כספי של 150-170 מליוני דולרים

bigstock

מיקרוסופט הודיעה על רכישת CyberX הישראלית, במטרה להאיץ ולאבטח את פריסות ה-IoT של לקוחותיה. כפי שכתבו היום בבלוג מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, CVP מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח; וסם ג'ורג', CVP וסמנכ"ל ענן ובינה מלאכותית ב- Azure IoT: 'האינטרנט של הדברים' מספק ערך פורץ דרך לעסקים, ואחד האתגרים הגדולים שנותרו הוא אבטחת התקני IoT".

לפני שנתיים הודיעה מיקרוסופט על השקעה של 5 מיליארד דולר ב-IoT - CyberX מהווה תוספת חשובה למוצרי האבטחה של מיקרוסופט לתחום ה IoT המוצעים במסגרת הענן אז'ור. באמצעות CyberX, לקוחות יכולים לגלות את נכסי ה-IoT הקיימים שלהם, לנהל ולשפר את האבטחה של אותם מכשירים. לדוגמה, לקוחות יכולים לראשונה לראות מפה דיגיטלית של אלפי מכשירים במקום מסוים, ולאסוף מידע על מצב האבטחה והקישוריות שלהם.

CyberX תשולב בפורטפוליו הרחב שמיקרוסופט מציעה לאבטחת IoT ותאפשר לחברה גם להמשיך ולספק ערך רב יותר ללקוחות. לדוגמה, בשילוב עם Azure Sentinel, אנשי SecOps יוכלו לזהות איומים המשתרעים על פני רשתות OT ו-IT שבעבר היה מאתגר לאתר.

מיקרוסופט מעריכה כי ישנם לקוחות הזקוקים לעזרה בשיפור האבטחה הקיימת של סביבת ה- IoT שלהם, והיא נרגשת מכך שהטכנולוגיה והצוות של CyberX יצטרפו למחויבותיה של החברה לאבטחת IoT ולחדשנות כאחד, בזמן שלקוחותיה עובדים על טרנספורמציה דיגיטלית של העסק שלהם.

העסקה מגיעה לאחר חודשים של ספקולציות שמיקרוסופט תרכוש את החברה. הדיווחים החלו בחודש פברואר האחרון, אחר כך השתתקו ואז החלו להופיע שוב במאי. בין אז לעכשיו, השמועה אומרת שהמחיר עלה ל- 165 מיליון דולר מכ -150 מיליון דולר, מה שאולי גרם לכך שהעיכוב בסגירת העסקה היה תלוי בערכת השווי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית