לוי-אבקסיס: הכירו בשירות צבאי כרצף תעסוקתי לדמי אבטלה

השרה לחיזוק וקידום קהילתי העלתה את נושא המענה לחיילים משוחררים וביקשה גם לאפשר שימוש בכספי הפיקדון לכל מטרה בתקופת המשבר

צילום: טל וידר, דוברות הכנסת. wikipedia.org

השרה לחיזוק וקידום קהילתי, ח״כ אורלי לוי-אבקסיס, העלתה במהלך ישיבת הממשלה אתמול (א׳) את נושא המענה לחיילים משוחררים בעת הצגת הצעת החוק בנושא ע"י שר הביטחון בני גנץ. האתגרים עמם מתמודדים משוחררים בנושאי דיור ותעסוקה החריפו כתוצאה ממשבר הקורונה, והצעת החוק של שר הביטחון נוגעת לשימוש בחלק מכספי הפיקדון לכל מטרה.

לוי-אבקסיס ביקשה להסדיר כי שירות צבאי יוכר כרצף תעסוקתי לטובת קבלת דמי אבטלה מביטוח לאומי, שכן כיום חיילים משוחררים מתקשים מאד לקבל דמי אבטלה - במיוחד אם השתחררו בחודשים האחרונים. בנוסף, הציעה שהחיילים יוכלו להשתמש בכל כספי הפיקדון שלהם באופן חופשי בזמן המשבר הנוכחי, מבלי להגביל את הסכום המותר. 

השרה התייחסה גם לשתי בעיות שקשורות לחיילים בודדים משוחררים, אשר מתמודדים עם אתרים גדולים עוד יותר בהיעדר עורף משפחתי תומך, וביקשה להרחיב את הזכאות למענק סיוע בדיור מיוחד משנה אחת לשלוש שנים, וכן לקדם התקשרות עם אכסניות נוער ומלונות לאספקת פתרונות דיור זמניים עבור החיילים הבודדים המשוחררים – כיוון שבתי החייל מלאים כמעט עד אפס מקום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית