משרד הכלכלה יקצה 100 מיליון שקלים להטמעת טכנולוגיות ייצור מתקדם

בשל משבר הקורונה, תקצה הרשות להקצאות את התקציב במהלך שנת 2020, לתמיכה בתהליכי דיגיטציה ואוטומציה ברחבי הארץ

 

BIGSTOCK/ Copyright: kenny001

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה תסייע למפעלים תעשייתיים לבצע את המעבר לייצור מבוסס Industry 4.0  באמצעות השתתפות בסיכון הכרוך בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות. ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות, המכונה גם "המהפכה התעשייתית הרביעית״ (Industry 4.0) מחברת בין המרחב הפיזי, המרחב המקוון והמרחב האנושי. היא משנה את תהליכי התכנון והייצור הקונבנציונליים לתהליכים חכמים אשר במרכזם זרימת וניטור מידע, וכן איסוף וניתוח נתוני ייצור  לצורך יצירת ערך בתהליכי הייצור או שרשרת האספקה. 

בהתאם לכך, גובשה הוראת מנכ"ל 4.54 שנועדה לסייע בהטמעת טכנולוגיות ייצור מתקדם במפעל או בקו ייצור במפעל לצורך שיפור התוצאות העסקיות של המפעל בכל הארץ. אופן חלוקת התקציב למסלולים: 40% מסך התקציב יוקצה לבקשות במסלול הראשי. יתרת התקציב תוקצה למסלולים המהירים.

ד"ר נחום איצקוביץ, מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה: ״מסלול ייצור מתקדם מאפשר למפעלי התעשייה הרגילים לבצע קפיצת מדרגה בתהליכי הייצור שלהם. זוהי הזדמנות נדירה, שכן המסלול מיועד גם למפעלי התעשייה ברחבי המדינה כולה. מפעלים אשר יעברו לייצור מתקדם יפתחו יכולות להתמודדות עם תחרות ויעצימו את יכולתם לשרוד בגלי השינויים העוברים כעת על התעשייה. אני קורא ומבקש מהתעשיינים שרוצים ויכולים, להעז ולהיכנס לתהליך של ייצור מתקדם, אנו נסייע כמיטב יכולתנו. אל תהססו, אל תבזבזו את ההזדמנות לחשוב אחרת. מי שלא ינוע קדימה יישאר מאחור וספק אם ישרוד ויצליח״.

ניתן להגיש בקשות החל מה-18.6.20 ועד ה-3.9.20

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית