המחאה בארה"ב: מפרסמים מפסיקים לרכוש מודעות בפייסבוק

ארגון NAACP ונוספים יזמו קמפיין ציבורי הקורא למפרסמים להפסיק לרכוש מודעות ברשת החברתית עד שהיא לא משנה את מדיניות התוכן שלה ומצנזרת שיח שנאה

המחאה בארה"ב: מפרסמים מפסיקים לרכוש מודעות בפייסבוק

bigstock

חברת ההלבשה העולמית The North Face פרסמה כי היא מפסיקה לרכוש מודעות פרסום ברשת פייסבוק בשל החלטתה  של הרשת לא לצנזר שיח שנאה. כך לפי פרסום של businessinsider. "חברת The North Face הפכה למותג העיקרי הראשון שהחרים את פייסבוק עקב הלחץ הגובר מצד ארגוני זכויות אזרח על מדיניות התוכן של הפלטפורמה וטיפול בדיבור שנאה בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד", כך לפי הפרסום. 

החברה פרסמה ציוץ ברשת טוויטר עם התגית #StopHateForProfit והביטוי "נכנסנו. יצאנו" והכוונה לאתר stophateforprofit.org. בפרסום של ארגון זכויות האדם NAACP נכתב עוד: "ברור שפייסבוק ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, כבר לא פשוט רשלנים, אלא למעשה שאננים לגבי התפשטות המידע השגוי, למרות הפגיעה הבלתי הפיכה בדמוקרטיה שלנו ...".  המהלך של The North Face הגיע לאחר קריאה של ארגון NAACP להחרים את פייסבוק. 

ארגון NAACP אינו היחיד. כמה ארגוני זכויות אזרח וקבוצות נוספות אחרות קוראות למפרסמים גדולים להפסיק קמפיינים של מודעות בפייסבוק במהלך חודש יולי מכיוון ש"הרשת החברתית לא עושה מספיק כדי לצמצם תוכן גזעני ואלים בפלטפורמה שלה." הקבוצות בקמפיין "#StopHateforProfit", שהושק ביום רביעי האחרון, כוללות את הליגה נגד השמצה, ה- NAACP, Sleeping Giants, Color Of Change, Free Press and Common Sense.

הקבוצות אומרות כי פייסבוק מגבירה את הימין הקיצוני ומאפשרת פוסטים שמסיתים לאלימות ומכילים תעמולה פוליטית ומידע שגוי, ואינה מפסיקה "שחקנים רעים המשתמשים במצע כדי לפגוע". הארגונים רוצים להפעיל לחץ ציבורי על פייסבוק כדי "להפסיק לייצר הכנסות ממודעות ותכנים מבוססי שנאה, לספק יותר תמיכה לאנשים שהם יעדים לגזענות ושנאה, ולהגדיל את הבטיחות לקבוצות פרטיות בפלטפורמה."

קרולין אברסון, סמנכ"לית קבוצת העסקים העולמית בפייסבוק, אמרה כי החברה מנהלת שיחה עם משווקים וארגונים לזכויות אזרח על האופן בו הם יכולים לעבוד יחד. בהצהרה מסרה אוברזון: "אנו מכבדים את החלטת המותג ונשארים ממוקדים בעבודה החשובה של הסרת דיבור שנאה ומתן מידע הצבעה קריטי."

אולי יעניין אותך גם