ניסוי ירי טילים חדשים באיראן

מטרת הירי הייתה ספינה ישנה, שעל סיפונה הועמסו מכולות. על פי הדיווח האיראני הטיל, המיועד לפגיעה בכלי שיט לטווח של עד 300 ק"מ, נורה ופגע במטרתו בטווח של 280 ק"מ

www.tasnimnews.com

בימים האחרונים ביצעה איראן ניסוי ירי טילים, אשר הוגדר על ידם כ"טילי שיוט נגד כלי שיט מדור חדש". זהו הניסוי הראשון מאז הניסוי בחודש מאי 2020 בו נורה טיל שיוט מספינת חיל הים האיראני ופגע בטעות באונייה איראנית אחרת וגרם להריגתם של 19 חיילים. ניסוי הירי בוצע על ידי ספינות של חיל הים במפרץ עומאן, הרחק מהחוף האיראני. 

מטרת הירי הייתה ספינה ישנה, שעל סיפונה הועמסו מכולות. על פי הדיווח האיראני הטיל, המיועד לפגיעה בכלי שיט לטווח של עד 300 ק"מ, נורה ופגע במטרתו בטווח של 280 ק"מ. לא נמסרו פרטים על הטיל או פרטים נוספים על הניסוי, אך מהתמונות שפורסמו, ניתן לראות כי המדובר בטיל ים/חוף-ים מדגם Ghadir או Gahder. טילים אלו מבוססים על הטיל מדגם Noor, הגרסה האיראנית לטיל הסיני מדגם C-802 לטווח של 120 ק"מ (כמו שזה שנורה ופגע באוניית חיל הים הישראלי, אח"י חנית, במלחמת לבנון השנייה). 

תעשיית האמל"ח האיראנית ביצעה שיפורים רבים בטיל ה- C-802 שכללו החלפת מנוע (למנוע איראני) והארכת הטווח שלו לטווחים של 300 ו- 500 ק"מ, שיפורים בראש הביות והפיכתו לדיגיטלי ומבוסס תוכנה (במקום הגרסה הסינית האנאלוגית), שיפורים בטייס האוטומטי לרבות שדרוג מערכת הניווט והוספת מקלטי GPS ושיפורים שבוצעו במערכות הנשק. 

חשיבות הניסוי הייתה בעצם קיומו והחזרת הביטחון העצמי לחיל האיראני לאחר התקרית במאי האחרון ומאידך, חשיבותו של הניסוי הינה בהרתעה האיראנית ויכולתם לבנות תמונת מטרות ימית הרחק מהחוף האיראני ובביצוע ירי טילים כנגד כלי שיט בטווחים ארוכים מאד. 




 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית