שכירי מקלדת: נחשפה קבוצת האקרים הודית שתקפה גם עו"ד בישראל

קבוצת האקרים הודית בשם "אגן אפל" (Dark Basin) נחשפה באמצעות מחקר ארוך שנים של citizenlab. בין הקורבנות גם עו"ד מישראל

bigstock

קבוצת האקרים הודית בשם "אגן אפל" (Dark Basin) נחשפה באמצעות מחקר ארוך שנים של citizenlab. מהמחקר עולה כי הקבוצה השכירה את שירותיה למרבה במחיר והסתתרה תחת כסות חברה לגיטימית בשם BellTroX InfoTech. הקבוצה, כך עולה מהמחקר, לא בחלה במטרות - עיתונאים, פוליטיקאים, אנשי עסקים או בני משפחה של מזמין העבודה. הכל כשר למי שיש כסף.

"אנו נותנים את השם אגן האפל לארגון לשירות שכירות אשר תקף אלפי אנשים וארגונים בשש יבשות, כולל פוליטיקאים בכירים, אישי ממשל, מנכ"לים, עיתונאים ומגיני זכויות אדם. בביטחון רב אנו מקשרים בין אגן האפל לחברת BellTroX InfoTech Services , חברת טכנולוגיה בהודו", כותבים במחקר. "נגד מנהל BellTroX, סמית גופטה, הוגש כתב אישום בקליפורניה בשנת 2015 בגין תפקידו בתכנית דומה של האקר להשכרה." 

גילינו אשכול גדול של אנשים וארגונים שהיוו מטרות לקבוצה בשל עיסוקם בנושאי איכות הסביבה בארה"ב. המטרות פעלו ברשת נגד חברת האנרגיה האמריקנית אקסון תחת האשתג #ExxonKnew. על פי דיווח בניו יורק טיימס, קמפיין #ExxonKnew הוביל ל"חשיפות המחקר של החברה בנושא שינויי אקלים, כולל פעולות שנקטה בכדי לשלב את תחזיות האקלים בתוכניות הבדיקה שלה תוך הפעלת איומים." הניו יורק טיימס מתאר קרב משפטי אינטנסיבי בין ExxonMobil, עורכי דין במדינות מרובות, וארגונים העוסקים בקמפיין #ExxonKnew. 

הקבוצה, כך לפי הפרסום, פיתחה קמפיין פישינג נגד פעילים בקמפיין רשת זה החל משנת 2015 ועד 2018. "אגן האפל שלחה דוא"ל דיוג לחשבונות הדוא"ל האישיים והמוסדיים של יעדים. הם פקדו אנשים המעורבים בקמפיין #ExxonKnew, כמו גם את בני משפחתם", כותבים בפרסום. יעדים אחרים של הקבוצה עסקו בקמפיין רשת נגד ההחלטה של רגולטור התקשורת האמריקני , הFCC, לבטל את נייטרליות הרשת בארה"ב. 

בגרמניה הותקפו יעדים שפעלו נגד Wirecard AG, ספק סליקת תשלומים במדינה. "המיקוד הבולט ביותר במגזר הפיננסי היה ענף של קרנות גידור, מוכרי אופציות, עיתונאים וחוקרים שעבדו על נושאים הקשורים למניפולציה בשוק במעבד התשלומים הגרמני Wirecard AG", כותבים בפרסום. "הגענו למסקנה כי החוט המאחד מאחורי מיקוד זה היה באנשים שהחזיקו באופציות שורט על Wirecard AG וכתבים פיננסיים שעסקו בפרשת Wirecard AG. יש אנשים שתקפו אותם כמעט מדי יום במשך חודשים, והמשיכו לקבל הודעות פישינג במשך שנים." 

יעדים נוספים כללו בנקים בינלאומיים, חברות השקעות וכן משרדי עורכי דין בולטים בארצות הברית, אסיה ואירופה. עורכי דין היו נתח גדול מהמטרות של אגן האפל. "מצאנו אנשים ממוקדים במשרדי עורכי דין גדולים בארה"ב ובעולם. עורכי דין שעבדו על התדיינות משפטית ושירותים פיננסיים היו מיוצגים באופן לא פרופורציונאלי ברשימת המטרות. כולל יעדים במדינות רבות כולל ארה"ב, בריטניה, ישראל, צרפת, בלגיה, נורבגיה, שוויץ, איסלנד, קניה וניגריה." 

מגוון יעדים נוספים היו במזרח אירופה, במרכז אירופה וברוסיה, המעידים על מיקוד סביב השקעות ופעולות של אנשים עשירים במיוחד. "כולל מקרים סביב אנשים שיכולים להיחשב אוליגרכים", כותבים בפרסום. "זיהינו יעדים במספר ממשלות, החל מנבחרי ציבור בכירים ואנשי הצוות שלהם ועד חברי הרשות השופטת, התובעים, חברי הפרלמנט והמפלגות. במספר מקרים הצלחנו לחבר מיקוד זה לנושאים ספציפיים. זיהינו לפחות אדם אחד שהתמודד לכהונה בארה"ב." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית