סייברוואן זכתה במכרז של משרד הביטחון

תשתמש ברכבים צהליים למטרת ניסוי במערכת שפיתחה למניעת היסח דעת בנהיגה

צילום: איציק בירן

חברת סייברוואן (Saverone), שפיתחה מערכת המספקת פתרון ייחודי לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי, דיווחה כי תתחיל בניסוי במערכת שפיתחה גם בצה"ל. בשלב הראשון יותקנו מערכות סייברוואן ב-30 רכבים של צה"ל וייבחן השיפור במדדי היסח הדעת של הנהגים, וייתכן שבהמשך תורחב ההתקשרות. כיום כבר נמצאת המערכת בשלבי ניסוי שונים במספר ארגונים, ביניהם משטרת ישראל. היא פועלת כדי למנוע היסח דעת על ידי חסימת גישה לתכונות שונות של המכשיר הסלולרי, ואינה מצריכה שיתוף פעולה של הנהג.

לאחרונה השלימה החברה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) במסגרתה התקבלו ביקושים בהיקף של 36 מיליון ש״ח. החברה החליטה להיענות להזמנות בהיקף 26 מיליון ש״ח. עיקר הגיוס נועד למימוש תוכניות הפיתוח של החברה ובכללן המשך פיתוח יכולות האיכון, מתן פתרון לתחבורה ציבורית ויצירת הדור הבא של המערכת.

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן: "אנו ממשיכים במימוש האסטרטגיה העסקית לכניסה לציי רכב גדולים ומשמעותיים תוך שילוב המערכת שלנו המצילה חיי אדם באמצעות מניעת היסח דעת ממכשיר סלולרי בנהיגה. הזכייה במכרז של צה"ל היא מהותית ויוקרתית. אנו עדים למגמה עולמית, לרבות מעורבות גוברת והולכת של רגולטורים, להטמעה ושילוב פתרונות מצילי חיים ברכבים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית