פולאריס תספק כלי רכב טקטיים קלים לפיקוד המבצעים המיוחדים של צבא ארה"ב

"לפולאריס הייתה הפריבילגיה לספק רכבים ל- USSOCOM מאז 2005 ואנחנו גאים מאד לספק את רכבי ה-LTATV הנוכחיים",  אומר ג'ד לאונרד, סמנכ"ל החברה

דגם ה-MRZR-D המופיע בתמונה הינו אחד התצורות של הרכב הטקטי הקל המיועד לפיקוד המבצעים המיוחדים. באדיבות Polaris

חברת פולאריס האמריקאית זכתה בחוזה המשך של משרד ההגנה האמריקאי, ששוויו מוערך עד 109 מיליון דולר לאספקת כלי רכב שטח טקטיים קלים (LTATV) לפיקוד המבצעים המיוחדים של צבא ארה"ב (USSOCOM). על פי הודעת החברה מתחילת החודש, בחוזה בן שבע השנים יסופקו רכבים מדגם MRZR Alpha של החברה המציעים ​​ רמות הכרחיות של עמידות, ביצועים, יכולת העמסת מטענים וכן רמה חדשה לחלוטין של ניידות הובלה אווירית.

"לפולאריס הייתה הפריבילגיה לספק רכבים ל- USSOCOM מאז 2005 ואנחנו גאים מאד לספק את רכבי ה-LTATV הנוכחיים",  אומר ג'ד לאונרד, סמנכ"ל החברה. "פיקוד המבצעים המיוחדים ומנהל השירותים הכללים במשרד ההגנה הבהירו היטב ומראש מה הם דרישותיהם מהתעשייה – אנחנו הקשבנו, השקענו ודגם אחר של MRZR יהיה זמין עבור המבצעים המיוחדים."

ה-MRZR Alpha הנו כלי הרכב הצבאי ה -11 של פולאריס המיוצר ב-12 השנים האחרונות. לדברי אנשי חברת פולאריס, המפרט של מכרז ה- LTATV (Light Tactical All-Terrain Vehicles) - הדורש רכב מבוסס 2 נוסעים ו-4 נוסעים, בשבע גרסאות שונות - תוצאתו ביכולת מהפכנית חדשה. ה-MRZR Alpha המעוצב על גבי שלדה חדשה לגמרי, הנו זן חדש לחלוטין של רכב טקטי קל. לרכבים הניתנים להובלה יש הגבלות על גודל ומשקל, אך ההשקעה שעשתה פולאריס בהתקדמות הטכנולוכית בשלדה, ציר תנועה, מתלה ובטכנולוגיות אחרות אפשרו לחברה לספק רכב בעל יכולת טובה יותר מסדרת MRZR Alpha.

המערכות תוכננו גם מתוך מחשבה על חידושים עתידיים: ארכיטקטורה המוכנה לקבל טכנולוגיות ויכולות חדשות הקיימות במסגרת פולאריס. המאפיינים שנקבעו במסגרת החוזה יכללו: מנוע היברידי דיזל-חשמלי, מושבים הפונים לאחור ומתלי הגנה מפני התהפכות אחוריים, אזור מטען מודולרי, שילוב אמצעי לחימה המותקנים על גג הרכב ויכולת ניידות ארקטית. בחברה מוסיפים ואומרים כי הרבגוניות של הרכב משופרת עוד יותר על ידי הגדלת יכולת ההעמסה. מאז שהוצג לראשונה, ה-MRZR מצויד באמצעי לחימה אנטי-רחפנים, כלי נשק ולייזרים בעלי אנרגיה גבוהה, מערכות מודיעין עיקוב וסיור, מערכות שו"ב, מכליי ציוד רפואי ופינוי פצועים וציוד תקשורת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית