"הטוחן" האמריקני מכה שוב בפעיל אל-קאעידה בסוריה 

טיל ההלפייר בגרסתו המכונה "נינג'ה" פגע בפעיל אל-קאעידה שנסע ברכבו. הטיל מתוכנן עם פלחים ממתכת בזנבו, כאשר הפגיעה הסיבובית שלו במטרה הופכת אותו למעבד מזון. היתרון: הפחתת נזק אגבי 

טיל ההלפייר בגרסתו המכונה "נינג'ה" (R9X) מכה שוב מחבלים, והפעם בצפון סוריה. על פי פרסום ברשת, טיל מסוג זה שוגר ממל"ט תוקף אמריקני כנגד פעיל אל-קאעידה שנסע ברכבו. הטיל נכנס דרך החלק העליון של הרכב, המראה הקדמית וחלק מהגג, וטחן (פשוטו כמשמעו) את המחבל. 

הטיל בגרסת הנינג'ה מעוצב עם זנב המורכב מפלחי מתכת הנראים כמו סכינים משוננים, וכאשר הוא פוגע במטרה הוא נמצא בסיבוב מהיר, כך שהוא פועל למעשה כמו מעבד מזון. הטיל מדויק להפליא, ובתמונות ניתן לראות את פתח הכניסה ושהרכב עצמו נשאר שלם. יכולת זו מפחיתה באופן ניכר את הנזק האגבי לסביבתו של היעד וכך אינה מפריעה ללגיטימציה החוקית של ארה"ב להמשיך לפעול בסביבות א-סימטריות. כמו עירק וסוריה. 

נראה כי התעשייה הביטחונית האמריקנית יישמה את הלקחים משיטות חיסול קודמות ממל"טים בהן הנזק האגבי היה כה גדול (משפחות וילדים) שגרם למחאות נרחבות באותן מדינות בהן ארה"ב מנסה להלחם בטרור. הנינג'ה לעומת זאת "טוחן" רק את היעד. בכל המקרים המתועדים שלו ברשת הפגיעה הייתה במהלך נסיעה של המטרה בכלי רכב. 

לצפיה בסרטון ממקום הפגיעה (זהירות, תמונות קשות). 

 

 

אולי יעניין אותך גם