פייסבוק פיתחה חולשה לעקוב אחרי משתמשים 

bigstock

במשך שנים גבר מקליפורניה הטריד באופן שיטתי והטיל אימה על נערות צעירות באמצעות אפליקציות צ'ט, אימייל ופייסבוק. הוא סחט אותם בגלל התמונות והסרטונים העירומים שלהם, ואיים להרוג אותם ולאנוס אותם. הוא גם שלח איומים גרפיים וספציפיים לביצוע ירי המוני בבתי הספר לבנות, אם לא ישלחו לו תמונות וסרטונים מיניים. 

באסטר הרננדז, שהיה ידוע בכינויו "בריאן קיל" ברשת, היה איום כה מתמשך והיה כה מיומן להסתיר את זהותו האמיתית עד שפייסבוק עשתה את הצעד חסר התקדים של עזרה ל- FBI לפרוץ לחשבון שלו ולאסוף ראיות שהובילו למעצרו והרשעתו. פייסבוק עבדה עם חברת צד ג' כדי לפתח חולשה ולא מסרה אותה ישירות ל- FBI. לא ברור אם ה- FBI בכלל ידע שפייסבוק מעורבת בפיתוח החולשה. על פי גורמים בחברה, זו הפעם הראשונה והיחידה שפייסבוק סייעה לאכיפת החוק לפרוץ חשבון משתמש ברשת. 

ה- FBI ופייסבוק השתמשו במה שנקרא חולשת יום אפס במערכת ההפעלה ממוקדת הפרטיות Tails, המנתבת אוטומטית את כל תנועת האינטרנט של המשתמש דרך רשת האנונימיות טור, כדי לחשוף את כתובת ה- IP האמיתית של הרננדז, שהובילה בסופו של דבר למעצרו. הפרשה העלתה מגוון שאלות בארה"ב סביב החוקיות של שיתוף הפעולה בין פייסבוק לFBI. כמו גם, תמיהה מדוע הFBI צריך את פייסבוק כדי לתפוס עבריין מין ברשת. 

"התוצאה המקובלת היחידה מבחינתנו הייתה שבאסטר הרננדס ישא באחריות להתעללותו בבנות צעירות," אמר דובר פייסבוק. "זה היה מקרה ייחודי, מכיוון שהוא השתמש בשיטות כה מתוחכמות כדי להסתיר את זהותו, שנקטנו בצעדים יוצאי הדופן של עבודה עם מומחי אבטחה כדי לעזור ל- FBI להעמידו לדין."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית