חוקרים מבן גוריון: ניתן להאזין לשיחות באמצעות תזוזות המנורה בחדר

"אנו מנתחים את התגובה של נורה תלויה לצליל באמצעות חיישן אלקטרו-אופטי ולומדים כיצד לבודד את אות השמע מהאות האופטי", מסבירים חוקרים באוניברסיטת בן גוריון. חוששים מציתות? כדאי שתתחילו לדבר בחושך 

צילום מסך מתוך המחקר

הממצאים פורסמו במאמר חדש על ידי צוות אקדמאים - בן נסי, ירון פירוטין, עדי שמיר, יובל אלוביצ'י ובוריס זדוב מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ומכון ויצמן למדע. המחקר יוצג בכנס Black Hat USA 2020 מאוחר יותר באוגוסט הקרוב. על פי המחקר, ניתן להבחין בשינויים שיוצרים גלי הקול בנורת הליבון וכך אפשר להאזין מרחוק לשיחה המתנהלת בחדר שבו האור דלוק. 

התקפה זו מבוצעת על ידי שימוש בחיישן אלקטרו-אופטי מרוחק לניתוח תגובת התדר של נורה תלויה לצליל. "אנו מראים כיצד תנודות בלחץ האוויר על פני נורה תלויה (בתגובה לקול), גורמות לנורה לרטוט מעט מאוד וכיצד תזוזות אלו יכולות להיות מנוצלות לצורך ציתות כדי לשחזר דיבור ושירה, באופן פסיבי, חיצוני", כותבים החוקרים. 

"אנו מנתחים את התגובה של נורה תלויה לצליל באמצעות חיישן אלקטרו-אופטי ולומדים כיצד לבודד את אות השמע מהאות האופטי. בהתבסס על הניתוח שלנו, פיתחנו אלגוריתם לשחזור קול מהמדידות האופטיות המתקבל מוויברציות של נורה ונלכד על ידי חיישן אלקטרו-אופטי. 

"בדקנו את הביצועים של המתקפה במערך מציאותי וראינו כי ניתן לשחזר דיבור אנושי שיכול להיות מזוהה במדויק על ידי ממשק API של Google Cloud וכן זיהוי שירים בשאזם וSoundHound, מגשר הממוקם במרחק של 25 מטרים מהחדר המכיל את הנורה התלויה."


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית