למעלה מ- 70 מיליון דולר מטייוואן מיועדים להשקעה בסטארטאפים ישראליים

חברת i2i מטיוואן השיקה בישראל תכנית ראשונה מסוגה בשם IP² LaunchPad. לתכנית נבחרו 25 חברות ישראליות שמתוכן שמונה חברות כבר חתמו על הסכמי שת"פ אסטרטגיים

צילום: נטי לוי

חברת Innovation to Industry (בקיצור: i2i), חברת החדשנות הגדולה בטיוואן, השיקה היום בישראל תכנית ראשונה מסוגה בשם IP² LaunchPad, אשר מספקת לחברות סטארט אפ ישראליות מרכז להשקת פעילות וחדירה לשווקי מזרח אסיה המתחזקים ומתן מענה לשינוי במבנה הכלכלי העולמי, וכן גישה לקבלת השקעה בטווח שבין 200 אלף דולר בשלב ראשון ועד 3 מיליון דולר בסיום התכנית. IP² LaunchPad מנוהלת בישראל על ידי רני שפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe (הלתייר גלוב), המלווה חברות סטארטאפ וארגונים בכניסה והתפתחות בשווקים הגלובליים.

מטרת התכנית IP² LaunchPad לייצר שיתוף פעולה בין החדשנות הישראלית לבין תעשיית הטכנולוגיה ושוק ה- B2B בטייוואן, לחבר את החברות הישראליות עם שותפי פעולה אסטרטגיים מובילים מתעשיית הייצור וההפצה, מערכת הבריאות, ארגוני מחקר ופיתוח ומשקיעים, וכן לבסס בטיוואן את מרכז העסקים והחדשנות האסייתי של החברות הישראליות, ולהאיץ את הכניסה שלהן לשווקים במזרח הרחוק. 

התכנית יצאה לדרך בצל משבר הקורונה העולמי, והחל מחודש מרץ השנה i2i והלתייר גלוב סרקו עשרות חברות ישראליות מתוכן נבחרו חברות סטארט אפ מתחומי הרפואה הדיגיטלית (כ-60% מהחברות), סייבר סקיוריטי (כ- 24% מהחברות) ו- AIOT (כ- 16%). החברות נמצאות בשלבי מכירות ראשונים או לקראת יציאה לשוק, ורובן לאחר סבבי גיוס ראשוניים. עם השקת התכנית היום הוכרזו ונחתמו שמונה הסכמים בין הסטארטאפים הישראלים לבין השותפים בתכנית. ההסכמים כוללים ביצוע פיילוטים, בדיקת היתכנות וולידציה קלינית.

בין החברות שחתמו על הסכם נמצאות CARDIO-CORES, המאפשרת לבצע בדיקת א.ק.ג באמצעות רכיב לביש וביצוע אנליזה בזמן אמת על גבי הענן באמצעות AI, שחתמה על הסכם עם מערכת הבריאות הגדולה בטייוואן שואו-צ'ואן; CYBORD המפתחת טכנולוגיה לזיהוי רכיבי אלקטרוניקה מזוייפים באמצעות AI, אשר כבר ביצעו פיילוט ראשוני בהצלחה עם יצרן האלקטרוניקה Might Electronic; וחברת EZMEMS המפתחת סנסורים חכמים שחתמה על הסכם עם חברת TOPCO שעוסקת בתעשיית הייצור של מכשירי בקרה, אלקטרומדיקל, מדידה וניווט.

ד"ר גרי גאנג , יו"ר i2i, יזם את התכנית בעקבות ביקוריו בישראל בשנים האחרונות, היכרותו עם תעשיית החדשנות הישראלית והחזון לשיתוף פעולה אסטרטגי. טייוואן נמצאת בהתעוררות ומעוניינת לשלב חדשנות מכל העולם. ישראל נבחרה להיות הראשונה בה פועלת התכנית IP² LaunchPad, אשר צפויה לפעול בהמשך במרכזי חדשנות נוספים בעולם. "אני נרגש להשיק את התכנית היום ומאמין כי שילוב בין תעשיית החדשנות הישראלית ותעשיית החומרה והבריאות בטייוואן תזניק את החדשנות בתעשייה בטייוואן".

מר הו צ'ין-צ'אנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן, "אני שמח על הידוק הקשרים העסקיים עם תעשיית החדשנות הישראלית. אני מאמין כי השילוב בין התעשייה הישראלית המובילה בתחום פתרונות התוכנה עם תעשיית החומרה הענקית בטייוואן שהינה מובילה עולמית בייצור מחשבים אישיים, LCD, סמיקונדקטורים וטלפונים ניידים וכן עם מערכת הבריאות המובילה בטייוואן, יאיץ את המשך ההתפתחות של כל אחד מהצדדים".

רני שפרון, מנכ"ל הלתייר גלוב, מציין כי בטייוואן יש את אחת ממערכות הבריאות הטובות בעולם. המדינה התמודדה בהצלחה עם וירוס הקורונה, המשק עבד ללא סגר וממשיך לעבוד ביתר מרץ ולכן מהווה מרכז עסקי משמעותי וממשי בייחוד בתקופה זו, עבור חברות ישראליות אשר מבקשות לחדור לשווקים הגלובליים. 

בנוסף לאקוסיסטם והליווי, החברות הישראליות נהנות מביטול תשלומי מיסים בטיוואן עבור הכנסותיהן, קבלת מענקים, מרכז משרדים ומחייה. התכנית הינה שנתית ומיועדת לפעול לשלוש שנים לפחות.

על חבר המנהלים של IP² בראשות שר משרד הכלכלה (MOEA) לשעבר של טייוואן, מר שי-יאן, נמנים נשיא Acer, מנהל הדירקטוריון של Advantech, מנכ"ל CHT security ומנהלים מובילים נוספים. על השותפים בתכנית נמנים משרד הכלכלה והמסחר בטיוואן, ארגון תעשיית ה BIO, חברות ענק כמו אייסר, אדוואנטק, סיסקום, האוניברסיטה ללימודי רפואה בטייפה (TMU), רשת בתי חולים ואקסלרטור שואו-צ'ואן מדיקל, יצרן האלקטרוניקה Might Electronic. וכן משקיעים כמו Be Capital, FORMED. חברי הבורד והשותפים בתכנית מחוייבים לסייע ולהאיץ את שיתופי הפעולה, גם בצל הקורונה

לינק לרשימת החברות הישראליות השותפות בתכנית - https://www.startupterrace.com/2020-team

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית