כשמערך הגיבוי כבר לא תואם את אופי הארגון

ארגונים רבים מגיעים לשלב בו מערך הגיבוי שלהם אינו מתאים עוד למטרה לשמה הוא נועד. כיצד ניתן לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי שדרוג או החלפת המערך?

BIGSTOCK/Copyright: Kwarkot

פעמים רבות, מגיעים ארגונים להבנה שמערך הגיבוי שלהם – המרכיב המרכזי בהגנה על נתונים וניהולם - כבר לא מתאים למטרה. לא תמיד קל לחזות את הצרכים של מערך הגיבוי, שכן דרישות אסטרטגיית הגיבוי יכולות להשתנות במהירות בשל גורמים שונים: צמיחה בפעילות המביאה לעומסי עבודה נוספים, אימוץ אסטרטגיית ענן חדשה, הגדלת הרגולציה, או הגנה ממתקפות כופר. להחלטה כיצד לתכנן וליישם מערך גיבוי וההתאוששות שיפעל לאורך שנים ארוכות, ישנה חשיבות אדירה.

כל גוף שמגיע לצומת דרכים מסוג זה מתמודד עם מספר החלטות מרכזיות, כאשר המרכזית ביותר היא ההחלטה האם לשדרג את מוצרי הגיבוי הקיימים, או אולי בכלל ללכת על משהו חדש. להלן מספר שיקולים פשוטים שכדאי לבדוק לעומק טרם ביצוע השינוי:

1. אוטומציה: מציאת פתרון שחוסך חלק מן המורכבות בניהול מערך גיבוי יכול לעשות הבדל משמעותי בכל הנוגע ליעילות. איתור פתרונות שבהם אוטומציה חכמה, בשילוב בינה מלאכותית, יסייעו לפשט פעולות מורכבות שנדרשו בתהליך הגיבוי המיושן. טכנולוגיות אלו יאפשרו לצוותי ה-IT להקדיש זמן רב יותר למשימות היצרניות ולמקד את כישוריהם בתחומים נוספים של מודרניזציה וחדשנות.

2. גמישות: כשבוחנים פתרונות גיבוי חדשים, ברור שעליהם לעמוד בדרישות של ההווה, אך מה עם העתיד? מה אם העסק ישתנה או יבצע מיזוג או רכישה? האם מערכת הגיבוי החדשה עדיין תצליח להתמודד עם האתגרים החדשים? אם תיישמו פתרון העונה על הצרכים של הארגון בהווה מבלי לתכנן את השינויים העשויים להתרחש בעתיד, אתם עלולים לגלות כי הגמישות מאוד מוגבלת וכי כל יישום, טכנולוגיה או שירות ענן חדש יאלצו להוסיף מערכת גיבוי נוספת, מה שכמובן יוביל להוצאות ולמורכבויות נוספות. עדיף ואפשר להימנע מזה, אם מתכננים כמה צעדים קדימה.  

3. עלות: מרכיב העלות אולי נראה פשוט ומובן מאליו, אך ההיפך הוא הנכון. חיפוש פתרון בעלות נמוכה שעושה שימוש רב יותר במעבד המרכזי של שירות הענן, עלול להפוך אותו ליקר ביותר. גם בחירת פתרון גיבוי המתאים כיום לגודל הדרוש, עלול לאלץ הוצאת כספים רבים ככל שהארגון גדל ודורש שדרוג לפתרון מקיף יותר.

4. סקלביליות ו-Scale-out: לארגונים שמבצעים מודרניזציה של מערכות התשתית שבין כותלי הארגון (און פרמיס) באמצעות פתרון תשתית היפר-מאוחד (HCI), כדאי לדעת שמודל scale-out עושה את אותו הדבר בגיבוי. ממש כמו עם HCI, scale-out עובד על מודל plug-in to grow ללא צורך בעדכון הארכיטקטורה/תכנון מחדש של מערך הגיבוי בכל פעם שיש שינוי. ניתן להגדיל את משאבי המחשוב בהתאם לגידול במשאבי האחסון, כך שרמת הביצועים נשמרת. חלק ממערכות הגיבוי שהן scale-out עובדות גם כן על מודל reference architecture, ומאפשרות לבחור כל חומרה שרוצים.

5. קונסולידציה: בדרך כלל מוצרים רבים פירושם יותר silos - שטח רצפה מבוזבז ומורכבות רבה יותר. איחוד לפלטפורמת גיבוי אחת במקום מוצרים מרובים יכול לעשות את ההבדל האמיתי; אפשר לחסוך משמעותית בתשתיות ולהפחית את המורכבות. עם פלטפורמה אחת אפשר לקבוע מדיניות משותפת להגנה על נתונים, בכל מקום שהנתונים מאוחסנים, ולכל מיקס היברידי (ריבוי עננים ותוכנה כשירות) שיש.

נכתב על ידי רונן נוי, סמנכ"ל מכירות בקומוולט ישראל.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית