חברות סייבר ישראליות ממשיכות לראות בסין שוק יעד מרכזי

"חברות רבות אינן יכולות לוותר על השוק הסיני והן ימשיכו להגיע לכאן", מסביר צבי שלגו, מייסד ומנכ"ל חברת PTL Group

חברות סייבר ישראליות ממשיכות לראות בסין שוק יעד מרכזי

צילום: ירין טרנוס

"מסתמן שהביקוש לכניסה לסין ממשיך, ואפילו גדל. לא ראינו חברות ישראליות שנמנעות או משנות תוכניות לגבי כניסה לשוק הסיני. להיפך, יש כאלו שאף מתכננות להיכנס כבר עכשיו. רבים מבין לקוחותינו הפועלים בסין התמודדו בהצלחה עם המצב, וחזרו לפעילות מלאה", כך אומר צבי שלגו, יו"ר PTL Group המספקת שירותי ניהול ותפעול לחברות ישראליות ובינלאומיות בסין. 

מניעת הונאות האשראי

חברת ריסקיפייד (Riskified), מהסטארטאפים המבטיחים בישראל בתחום פתרונות התשלומים ומניעת הונאות האשראי באי-קומרס, פותחת בימים אלה סניף בסין. "עד היום פעלנו ממשרדים בת"א ובניו יורק בלבד, כי כשאנחנו פותחים משרד זה בכל הכוח, מתוך רצון להקים נציגות מלאה, וזה גם מה שמתוכנן בשנגחאי", אומרת נעמה אופק-ארד, סמנכ"לית התפעול (COO) של החברה. 

"התחלנו את מאמצי השיווק בסין כבר לפני כשלוש שנים, ובשנתיים האחרונות אנו כבר עובדים עם סוחרים סינים גדולים. פתיחת סניף מקומי זו אמירה הרבה יותר אסטרטגית, כי אנחנו מעלים הילוך בצורה מאוד משמעותית למיקוד החברה בשוק הסיני. כאחד משווקי האונליין הגדולים בעולם, סין היא כמובן שוק עם פוטנציאל אדיר עבורנו. עם זאת, ישנה משמעות רבה בשוק הסיני לנוכחות המקומית, למפגש פנים אל פנים, לשפה ולקשרים. צריך גם להעסיק אנשים מקומיים שמכירים את האקו-סיסטם. לכל אלה אין תחליף. כדי להצליח בגדול צריך נוכחות פיזית בשטח".

הסניף החדש של ריסקיפייד בסין יכלול את כל הפונקציות, כאשר בשלב הראשון יועסקו בו כשבעה עובדים, בהם אנשי מכירות, תפעול ואנליסטים, כולל שני אנשי מפתח מהצוותים בישראל ובניו יורק, שיעשו רילוקיישן לשנגחאי. בכל השירותים הנלווים הדורשים התמחות מקומית, בהם שירותי back office, ניהול כספים, גיוס כוח אדם ועוד, ריסקיפייד בחרה להמשיך ולהיעזר בצוות PTL GROUP , שליווה אותה עוד בצעדיה הראשונים בשוק הסיני, מייעץ לה באופן שוטף לגבי השוק הסיני ומגייס עבורה עכשיו את העובדים לסניף החדש.

"בשום שלב במהלך משבר הקורונה לא הססנו לגבי הצעד הזה, אם כי הדבר גרם לנו לעיכוב של חצי שנה בפתיחה" מספרת אופק-ארד. "מנהל הפעילות עשה רילוקיישן כבר בינואר ובדיוק אז החלו הבידוד והוא נאלץ לצאת מסין, לכן הפתיחה מתוכננת לחודש יוני. הלקוחות הסינים מאוד מרוצים שאנחנו פותחים סניף בסין. המיקוד שלנו הוא בסוחרים סינים גדולים שמוכרים מחוץ לסין, שם יש ביקוש קלאסי לפתרון שאנחנו מציעים ולבעיות שהסוחרים נתקלים בהם. בין היתר, חשוב להם הניסיון הרב שצברנו בשווקים גאוגרפים שונים, וגם הייחודיות בפלטפורמה שלנו, המאפשרת להבחין אוטומטית, באופן מיידי ומדויק, בין לקוחות לגיטימיים לבין מקרי הונאה ובכך למקסם הכנסות, למנוע הונאות ולשפר את חווית המשתמש".

נגד בוטים

גם חברת CHEQ הישראלית, המתמחה באבטחת סייבר בעולם הפרסום המקוון, פותחת בימים אלה חברה בסין. "ההחלטה לפתוח חברה בסין התקבלה כבר בשנה שעברה והמגפה לא שינתה כלום בתוכניות. להיפך, השוק הסיני הוא הראשון בעולם שהתאושש. סין חזרה ל-150%, כולם אילו רוצים להשלים את כל מה שהפסידו, מנסים להספיק ולצמצם את הנזק שנגרם", מסביר שימי עזר, מנהל הפעילות של CHEQ בסין. 

"כמי שמספקים למותגים ומפרסמים גדולים פתרון סייבר מתקדם לבעיית הטראפיק המזוייף (בוטים), סין היא שוק עצום מבחינתנו. רק הכניסה לשוק הסיני מאפשרת לנו להתחיל לעבוד עם לקוחות סינים. חשוב לתת לצד שלישי לעזור לך, זה משהו שצריך לעשות בלי לחשוב פעמיים. בסין צריך להתמקד בפיתוח העסקי מול לקוחות, ולהוציא למישהו אחר את כל המשימות כמו פתיחת חשבון בנק, רישיון עסק, ועוד המון דברים שיש לסדר מול השלטון המקומי והרשויות."

כמי שעומד זה 20 שנה בראש קבוצת חברות שניהלה עד היום מעל 300 פרויקטים עבור חברות זרות בסין, צבי שלגו עבר בסין גם את משבר הסארס ומשבר 2008. "סין הייתה ונשארה מדינה שחשוב לעשות בה עסקים, זהו השוק הצומח והמתפתח ביותר בעולם, הכלכלה שלו יציבה ומנוהלת שנים קדימה, וזו הייחודיות שלו. חברות רבות אינן יכולות לוותר על השוק הסיני והן ימשיכו להגיע לכאן. סין הוכיחה בשנים האחרונות שיש לה את הכלכלה הכי מסודרת, הכי מאורגנת והכי מצליחה כיום בעולם".

PTL Group תקיים את האירוע השנתי "מועדון עסקים בסין" ב – 15 ביוני, בהשתתפות נציגים ויזמים מהחברות הישראליות הפועלות בסין. האירוע המקוון, לרגל 20 שנות פעילות של PTL Group יתמקד בנושא: תובנות, תמורות והזדמנויות חדשות בסין אחרי הקורונה, כולל פאנל של חברות ישראליות המנהלות פעילות בסין.  

אולי יעניין אותך גם