אבטחת מידע בעת "שגרת קורונה״

סקר חדש של צ׳ק פוינט מציג את סדרי העדיפויות הביטחוניים של חברות בעקבות הגברת היקף העבודה מרחוק. מרבית החברות דיווחו על עליה במתקפות הסייבר ובניסיונות הפריצה בחודשים האחרונים

BIGSTOCK/Copyright: Saske_kun

סקר חדש של חברת צ׳ק פוינט מדגים, כי 75% מאנשי ה-IT ואבטחת הרשת חוששים מעלייה בשיעור מתקפות הסייבר, בתקופה בה מתחילות חברות לפתוח מחדש את משרדיהן בעודן ממשיכות במקביל לעבוד מרחוק בהיקף ניכר. מרבית הנשאלים ציינו שהאתגר הגדול ביותר שלהם במהלך המגפה היה המעבר לעבודה מרחוק, ושחששות האבטחה הגדולים ביותר עבורם נבעו משמירה על יכולת VPN עבור הצוות, ממניעת מתקפות הנדסה חברתית ומאבטחת נקודות הקצה של הרשתות הביתיות של הצוותים. למעלה משני שליש מהנשאלים דיווחו על עלייה במתקפות הסייבר במהלך פברואר ומרץ 2020.

עוד מעלה הסקר, כי למרות שכ-75% מהחברות חוזרות לפעילות במשרדים ברמה מסוימת, הרי שברובן הצוות ממשיך לעבוד מרחוק ארבעה ואף חמישה ימים בשבוע, כך שהסכנות נותרות על כנן. כ-80% מהנשאלים אמרו כי העדיפות העליונה בשלב זה היא הידוק האבטחה ומניעת מתקפות זדוניות, בכדי לאפשר את המשך העבודה הגמישה מהבית. כ-43% הצהירו כי הם מתכננים ליישם פתרונות אבטחה ניידים, וכ-39% מעוניינים לאחד את פתרונות האבטחה שלהם בכדי למנוע ״נקודות מתות״ בכל היקף הרשת המורחבת.

״חברות נאלצו לבצע ארגון מחדש של כל הרשת ומערך האבטחה שלהן כמעט בן לילה בכדי לתת מענה לאתגרי מגפת הקורונה, ובאופן בלתי נמנע גרם תהליך זה להגדלת שטח התקיפה הפוטנציאלי וליצירת הזדמנויות חדשות עבור פושעים״, אמר מוטי שגיא, האוונג׳ליסט הראשי של חברת צ׳ק פוינט. ״מגפת הקורונה נמצאת אולי בדעיכה, אבל מגפת פשעי הסייבר שהיא יצרה כאן כדי להישאר״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית