זיג זאואר סיפקה מערכות נשקים מחלקתיים לצבא ארה"ב

פרויקט הדור הבא של הנשק המחלקתי (NGSW) של צבא ארה"ב מיועד להחליף את הנשקים המחלקתיים האוטומטיים הקיימים (M16, M4 ו-M249) בצבא בנשקים מחלקתיים אוטומטיים מבוססי הקליבר הייחודי החדש 6.8 מ"מ עד לסוף שנת 2023

חברת זיג זאואר (Sig Sauer), יצרנית כלי נשק קלים, הודיעה בתחילת חודש יוני על מסירת מערכות נשק מחלקתי מתוצרתה לצבא ארצות הברית במסגרת פרויקט הדור הבא של נשק מחלקתי (Next Generation Squad Weapon). מדובר באספקת תחמושת היברידית בקליבר 6.8 מ"מ, מקלעים קלים NGSW-AR, רובי NGSW-R ומשתיקי קול. 

פרויקט הדור הבא של הנשק המחלקתי (NGSW) של צבא ארה"ב מיועד להחליף את הנשקים המחלקתיים האוטומטיים הקיימים (M16, M4 ו-M249) בצבא בנשקים מחלקתיים אוטומטיים מבוססי הקליבר הייחודי החדש 6.8 מ"מ עד לסוף שנת 2023. הצבא בחר ב-3 חברות לפתח אבות-טיפוס לנשקים אלו: זיג זאואר, ג'נרל דיינמיקס וטקסטרון סיסטמס. האתר thedefensepost.com  מעריך את תקציב הפרויקט ב-111.2 מיליוני דולרים ומדווח כי בכוונת הצבא לקבוע את החברה הזוכה עד לסוף שנת 2021.

"מערכת הדור הבא של הנשקים המחלקתיים מתוצרת זיג זאואר היא המערכת היחידה שתוכננה, הונדסה ויוצרה על ידי חברה אמריקאית אחת. אנו גאים לספק פתרון מקיף זה לצבא ארה"ב, עם יכולות חדשות לשיפור אפקטיביות המשימה עבור חיילינו בשדה הקרב", אומר  רון כהן, הנשיא והמנכ"ל הישראלי של החברה." התחמושת, המקלע, הרובה, ומשתיקי הקול שלנו עולים בהרבה על ביצועיה של מערכת הנשק מהדור הקודם בטווחי המערכת ובקטלניותה והם מציעים יכולת תמרון טובה יותר באופן מעריכי, וקלים יותר במשקל."

לדברי אנשי החברה, התחמושת ההיברידית 6.8 מ"מ מיועדת לשפר את יעילות המשימה. השילוב של כדור קומפקטי המסתובב בלחץ גבוה יחד עם הפחתה משמעותית במשקלו ועם יכולת להתמודד עם לחצים גבוהים יותר מביא למהירות מוגברת וחדירה רבה יותר. המקלע הקל NGSW-AR קל במשקלו ב-40% ממערכות נשק קיימות בכדי להפחית באופן משמעותי על העומס של החיילים ולשפר את ביצועיהם הקרביים. מקלע זה מאופיין בארגונומיה של רובי AR, ניתוק מהיר של מחסניות, חיבור וניתוק מהיר של משתיקי קול ושטח מוגדל למתפסים.

רובה ה-NGSW-R הנו רובה קל משקל שנבנה על בסיס כלי הנשק של  זיג זאואר הנמצאים בשירות צבאות רבים ברחבי העולם בשילוב תוספת כוח האש של קליבר 6.8 מ"מ. משתיקי הקול החדשים נועדו להפחית זרימת גזים חוזרת ומזיקה, חתימת אש הכוללת הבזק אור חלש עם וכן יכולת ניתוק מהיר מכלי הנשק.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית