מטוסי F-35B נחתו לראשונה על ״המלכה אליזבת״

נחיתה מבצעית ראשונה של מטוסי חמקן F-35B על סיפון נושאת המטוסים הבריטית במסגרת הקמת כוח משימה חדש

נחיתת מטוסי החמקן על נושאת המטוסים. צילום: Royal Navy

שני מטוסי חמקן  F-35B של חיל האוויר המלכותי הבריטי ביצעו נחיתה מבצעית ראשונה על סיפון נושאת המטוסים "המלכה אליזבת" של הצי המלכותי. מטעם הצי נמסר, כי בעתיד יוצבו מטוסי חמקן דרך קבע על נושאת המטוסים ויהוו את "קבוצת התקיפה 21" הכוללת נושאת מטוסים, מטוסי קרב וכלי שיט נוספים. הצי הגדיר את משימות מטוסי החמקן כהגנה על נושאות המטוסים והמראה לתקיפת מטרות. שני החמקנים שביצעו את נחיתת הבכורה שייכים לטייסת הקרב 617, שתתאמן דרך קבע עם נושאת המטוסים. 

מפקדת הצי המלכותי בונה בימים אלה כוחות משימה המבוססות על נושאות מטוסים וכלי שיט נלווים וכן כלי טיס, מטוסי קרב, מסוקים, ויחידות של חיל הנחתים המלכותי. כוחות משימה אלו מיועדים ללחימה אך גם לסיוע הומניטרי ולאימונים עם ציי בעלות בריתה של בריטניה.

F-35B הוא דגם מיועד להמראות ונחיתות על מסלולים קצרים (VSTOL). המטוס חמוש בטילי אוויר-אוויר ואוויר-קרקע ובתותח 25 מ"מ. כאשר המטוס אינו טס בתצורת חמקן הוא יכול לשאת כמות גדולה של חימוש. נושאת המטוסים "המלכה אליזבת"  יכולה לשאת 40 מטוסים על סיפונה, כולל 36 חמקנים וארבעה מסוקים של חיל האוויר - חלקם תוצרת בריטניה וחלקם מסוקי צ'ינוק ואפאצ'י אמריקניים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית