מעצמת חלל: איחוד האמירויות הערביות כובשת את מאדים 

The UAE finished construction on its Hope spacecraft, bound for Mars, earlier this year. (Image: © Government of Dubai Media Office)

הספירה לאחור החלה. בעוד ארבעים יום תהפוך איחוד האמירויות הערביות למדינה הערבית הראשונה ששולחת שליחות למאדים. משימת התקווה למאדים צפויה לצאת לדרך ב -14 ביולי כחלק ממאמץ אזורי לבניית ידע וליצירת הזדמנויות במדע, במיוחד עבור צעירים. המטרות כוללות הבאת תקווה לעולם הערבי, כך דווח בעיתון הסעודי Arab News.

"המשימה הזו לא נוגעת רק לאיחוד האמירויות, היא נוגעת לכל האזור", אמר מנהל המשימה במרכז החלל מוחמד בן ראשיד (MBRSC), עמראן שרף, ל- menafn.com. שרף אמר כי האזור עובר זמנים קשים והוא זקוק לחדשות טובות. "אנחנו צריכים שהנוער באזור יתחיל להסתכל פנימה, לבנות את האומות ולהניח בצד את ההבדלים כדי להתקיים יחד עם אנשים עם אמונות ורקעים שונים ולעבוד יחד."

משימת התקווה למאדים צפויה להגיע לפלנטה האדומה בפברואר 2021, שנת חגיגות ה 50 של איחוד האמירויות. התכנון והניהול מתבצע על ידי צוות אמירטי עם פיקוח ומימון מטעם סוכנות החלל של איחוד האמירויות. הסוכנות פיתחה את הגשוש בסיוע שותפים בינלאומיים כולל אוניברסיטאות בקולורדו, ברקלי ואריזונה, בארצות הברית.

שרה אל-אמירי, השרה למדעים מתקדמים באיחוד האמירויות הערביות, הסבירה במהלך סמינר מקוון ביום שני האחרון מדוע הפרויקט כל כך חשוב למדינה. "כיום איחוד האמירויות הערביות היא כלכלה שמבוססת על שירותים, לוגיסטיקה, נפט וגז, ובתחום זה היא נחשבת לכלכלה מגוונת, אבל אם אנו משקיעים לעתיד, החשיבות של מגזרים עתירי ידע הופכת לבולטת יותר ויותר. למדינה, כמו גם ליצירת ארגונים עתירי ידע חדשים." 

הגשושית תחקור את האטמוספירה במאדים כדי להבין כיצד התפתחה. מכיוון שלא ניתן לשגר רכבי חלל מאיחוד האמירויות הערביות, החללית נשלחה ליפן באפריל - שלושה שבועות מוקדם מהצפוי, עקב מגבלות בנסיעות הנובעות מ- Covid-19. נתוני המשימה יהיו זמינים חודשיים לאחר שהגשושית תחל במסלול של מאדים, באמצע השנה הבאה. כל מדען בעולם יוכל לגשת לנתונים לצורך ניתוח. 

איחוד האמירויות כבר שיגרה שני לוויינים ושלחה אסטרונאוט לתחנת החלל הבינלאומית ונדרה לבנות יישוב אנושי במאדים עד שנת 2117. המסע של הגשושית למאדים יארוך כ-200 ימים. "שנתיים של פעולות מדע מתוכננות, החל ממאי 2021, עם אפשרות להארכה של שנתיים לביצוע מדעים נוספים לשנת 2025", כך לפי פרסום של נאסא בנושא. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית