חייל ניסה למכור רימון הלם ב-600 ש"ח 

חייל ניסה למכור רימון הלם ב-600 ש"ח 

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

שוטרי משטרת ישראל עצרו שני צעירים שסחרו ברימון הלם של חייל ופרקליטות מחוז צפון הגישה כנגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים. לפני כשלושה שבועות (20/5) בתום חקירה סמויה, שנערכה למעלה מחצי שנה, של שוטרי משטרת ישראל בגין חשד לסחר באמצעי לחימה בכפר מג'אר, הפכה החקירה לגלויה עם ביצוע המעצר של שני צעירים (19,20) מהכפר. 

מהחקירה ,שבוצעה בשילוב אמצעים טכנולוגיים עלה, כי במהלך חודש נובמבר 2019 פנה חייל סדיר בצה"ל, תושב הכפר, לאחד מהנאשמים בבקשה שימכור עבורו רימון הלם השייך לו. הנאשם הציע לחברו לרכוש את רימון ההלם בתמורה ל-600 ש"ח. 

החבר הסכים להצעה ובאחד הערבים, בהתאם לסיכום, הגיע החבר עם רכבו לשכונה המערבית בכפר והשליך שקי ובה כסף מזומן. הנאשם אסף את השקית והעביר אותה לחייל, שהמתין בסמוך למקום. לאחר קבלת הכסף מסר החייל לנאשם את רימון ההלם. שני הנאשמים, המתווך והרוכש (19,20), נעצרו, נחקרו ובית המשפט האריך את מעצרם בהתאם להתפתחויות בחקירה ולבקשת המשטרה. 

בתום חקירה יסודית ומיומנת הועבר חומר החקירה לפרקליטות מחוז צפון, אשר בחנה את הראיות בתיק והגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום ובקשות למעצר עד לתום ההליכים כנגד שני הנאשמים בגין עבירות של עסקה אחרת בנשק שלצידה עונש מאסר  לתקופה של 15 שנים, נשיאה והובלת נשק שלצידה עונש מאסר לתקופה של 10 שנים ,רכישת נשק והחזקת נשק.  בית המשפט המחוזי הורה על מעצרם של השניים עד החלטה אחרת .

פעילות זו בוצעה במסגרת מאבקה של משטרת ישראל בתופעת הנשק הבלתי חוקי והתאפשרה בזכות פעילות מודיעינית ענפה . מדי יום פועלים שוטרי משטרת ישראל בפעילות סמויה וגלויה בסיוע אמצעים נוספים לאיתור סוחרים באמצעי לחימה ותפיסה של אותם אמצעים וכלי נשק במטרה למנוע פגיעה בנפש או ברכוש ולעצור את אותם עבריינים המסכנים את הציבור ולהביאם לדין.

מתחילת השנה ועד היום, במחוז צפון בלבד נתפסו 108 רובים (8 איירסופט). 105 אקדחים (71 אירוסופט). 103 רימונים. 43 מטענים. 224 בקת"ב. 190 זיקוקים ו- 112 כוורות. בנוסף מתחילת השנה נעצרו: 956 חשודים בהחזקה,סחר ושימוש באמצעי לחימה. חקירות מקצועיות ומהירות הובילו עד כה להגשת: 141 כתבי אישום ו-132 נאשמים נעצרו עד תום ההליכים.

אולי יעניין אותך גם