חיל האוויר האמריקני זקוק למל״ט חדש

מחפש להחליף את המל״ט MQ-9 Reaper הנמצא כעת בשימוש, הפגיע לירי טילים

MQ-9 Reaper  U.S. Air Force/Senior Airman Cory D. Payne/Handout via REUTERS

לידיעת יצרני מל"טים גדולים, גם בישראל: חיל האוויר של ארה"ב הודיע רשמית כי הוא מבקש לרכוש כלי טיס בלתי מאויש שיחליף את המל״ט הקיים, MQ-9 Reaper, מאחר וקיים חשש כי הוא פגיע מידי לטילי קרקע-אוויר.

על פי Flight Global, חיל האוויר האמריקני כבר נמצא במגעים עם שוק יצרני המל"טים בכדי לרכוש את הכלי הבא שישמש למשימות איסוף מודיעין, סיור ותצפית וכן תקיפת אוויר-קרקע. כתב הדרישה נכלל במסמך רשמי של פיקוד הרכש של חיל האוויר, במסגרת בקשה למידע.

ה-MQ-9 Reaper, תוצרת ג׳נרל אטומיקס, הוכרז כשיר מבצעית  בשנת 2007 ומאז פעל בעיקר נגד מטרות טרור במזרח התיכון. הוא מסוגל לשהות באוויר 27 שעות ויכול לשוטט זמן רב מעל מטרה ולתקוף אותה. אולם ארה״ב מודעת להימצאות סוללות טילי קרקע-אוויר ארוכות טווח ומתקדמות בידי רוסיה וסין, ומומחי חיל האוויר חוששים שהמל״ט פגיע מידי לטילים כאלה.

האמריקנים מעוניינים במל"ט בעל יכולות מתאימות לאיומים בני ימינו, שיהיה בעל תכונה כפולה של hunter and killer, כלומר אוסף מודיעין ומשמיד קטלני. הם מחפשים כלי זול מאלה הנוכחיים אך בעל טכנולוגיות מתקדמות כמו אוטונומיה, בינה מלאכותית, למידת מכונה, הנדסה דיגיטלית וארכיטקטורה מבצעית פתוחה של המבנה. הכוונה היא שאספקת המל״ט שייבחר תחל ברבע האחרון של שנת 2030.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית