כוונת ישראלית נגד דאעש: כוחות מיוחדים אמריקנים בוחנים את Smart Shooter 

כוחות מיוחדים אמריקנים בסוריה בחנו במטווח את הכוונת החכמה Smart Shooter. הכוחות לוקחים חלק במבצע Inherent Resolve נגד דאעש בסוריה ועירק

https://www.dvidshub.net/image/6225990/soldiers-sight-with-smart-shooters-atg

פרסום של thedrive חושף כי כוחות מיוחדים אמריקנים עושים שימוש בכוונת ישראלית חכמה מסוג Smart Shooter. "כוחות מיוחדים המשתתפים בסוריה במבצע Inherent Resolve נגד דאעש, פרסמו את התמונות באתר שירות ההפצה החזותי של הצבא האמריקני ב- 30 במאי. 2020. התצלומים מראים מספר אנשים העונדים טלאי דגל אמריקאים, אך ללא סמלי יחידה גלויים לעין, ומחזיקים ברובה קרבין M4A1 המצויד בכוונת חכמה Smart Shooter SMASH 2000 מתוצרת ישראל", כותבים בפרסום. 

"כוחות הקואליציה הציגו את מערכת Smart Shooter במהלך מטווח ליד בסיס At-Tanf Garrison, סוריה, 30 במאי 2020", נכתב בכיתוב באחת התמונות. "כוחות הקואליציה והשותפים מתאמנים באופן קבוע על מערכות נשק שונות במאמץ משותף לעזור לקבוע תנאים לתבוסתו של דאעש בסוריה."

לא ברור אם יחידות מבצעיות מיוחדות בארה"ב אימצו בפועל את מערכת SMASH 2000 או אם ההכשרה היא חלק מניסוי שדה. "בתמונות נראה כי החיילים יורים לעבר תיבה שתלויה מתחת לרחפן. המיצג מדגים את יכולתה של המערכת לאתר ולעקוב אחר יעדים אוויריים מסוג זה", כותבים בדיווח. גם צבא אוסטרליה ניסה בעבר את הכוונת. 




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית