ניסוי שיגור טקטי ראשון לרקטות מונחות לייזר APKWS

בניסוי שנערך בארה"ב בשיתוף חיל הים האמריקאי נורו לראשונה רקטות מדויקות מונחות לייזר מתוצרת חברת BAE Systems ממשגר רקטות Fletcher של חברת Arnold Defense המותקן על גבי רכב קל

חברת BAE Systems השלימה לאחרונה ניסוי ירי ראשון מוצלח של רקטות מונחות הלייזר Advanced Precision Kill Weapon System שנורו מכלי רכב קל. הניסוי נערך במתקן הניסויים של צבא ארה"ב ביומה (Yuma) באריזונה, בשיתוף פעולה עם חיל הים האמריקאי ועם חברת Arnold Defense, יצרנית משגרי הטילים. המשגר בו נעשה שימוש הוא משגר 70 מ"מ Fletcher של החברה. 

לדברי אנשי BAE, הניסוי הוכיח את הגמישות של רקטות APKWS לספק יכולות פגיעה מדויקות לכוחות היבשה ואת יכולתן להעניק ללוחמים פתרון ייחודי לפגוע ביעדים במרחק גדול יותר מאשר ירי במערכות נשק קטנות וללא כל צורך בתמיכה אווירית. רקטות APKWS המשוגרות מהקרקע יכולות לספק ליחידות רכובות ולא רכובות דרך ייחודית להתמודדות עם מטרות משוריינות רכות וקלות מתוך מגוון רב של פלטפורמות. הגודל הקטן והמשקל הקל של רקטות APKWS המשוגרות מהקרקע הופכות אותן לאידיאליות עבור כלי רכב טקטיים קלים, מערכות נשק נשלטות מרחוק, כלי רכב טקטיים לא סטנדרטיים ופלטפורמות נייחות, והן משמשות ללוחמים כתחמושת מדויקת המשפרת את יכולת ביצוע משימתם ואת בטיחותם.

גרג פרוקופיו, מנהל תחום מערכות מונחות מדויקות בחברה, מוסיף "הלקוחות שלנו רואים את הערך ביכולות פגיעה-מדויקת ועם עלות-נמוכה המפחיתות את הסיכון לפגיעה היקפית, והם רוצים שתהיה להם הגמישות לבחור בפלטפורמה כרצונם. הביקוש הולך וגדל לתחמושות מדויקות קרקע-קרקע המספקות מרחק ביטחון ליחידות יבשתיות קטנות. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות והשותפים שלנו בכדי לספק יכולת זו."

רקטות מונחות לייזר APKWS הן התוכנית הממשלתית האמריקאית היחידה המוכרת של רקטות מונחות בקוטר 70 מילימטרים. כל ארבעת הכוחות המזוינים בארה"ב משתמשים ברקטות APKWS והן זמינות לבעלות ברית של ארה"ב באמצעות מנהלת המכירות הצבאיות הזרות. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית