נטאפ רוכשת את חברת ספוט הישראלית

נטאפ רוכשת את חברת ספוט הישראלית

שניים ממייסדי Spot, לירן פולק (מימין) ועמירם שחר / צילום: חברת Spot
 

חברת נטאפ הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת חברת ספוט (Spot), מובילה בניהול מחשוב ואופטימיזציה של עלויות בעננים ציבוריים. זאת במטרה לבסס את מעמדה כמובילה בתחום התשתית המונעת על ידי אפליקציה (Application Driven infrastructure). הרכישה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של שנת הכספים של נטאפ והיא מותנית באישורים רגולטוריים ותנאי סגירה מקובלים.     

יוזמות לטרנספורמציה דיגיטלית רשמו צמיחה מואצת והם עדיין נמצאים בעדיפות עליונה במגזר העסקי, במיוחד בתקופה הנוכחית. העננים הציבוריים מציעים את המהירות והגמישות הנדרשים לנווט בנורמלי חדש זה, בעת שחברות מחפשות דרכים חדשות לעבוד, לקיים יחסי גומלין ולעשות עסקים. אך עננים שלא עברו אופטימיזציה עלולים להיות יקרים ולהאט את הטרנספורמציה העסקית.

כדי להתמודד עם אתגר זה, תשתית המונעת על ידי אפליקציה מתרגמת את דפוסי העומסים של האפליקציה ומיישמת את הרמה הטובה ביותר האפשרית של ביצועים ועלויות לצורכי אחסון ועיבוד – זאת תוך שמירה על הסכם רמת השירות (SLA) והסכם רמת היעד (SLO) שנחתמו עם הלקוח. נטאפ, בשיתוף עם התשתית מונעת האפליקציה של ספוט לאופטימיזציה מתמשכת, יסייעו ללקוחות לחסוך עד 90% מעלויות העיבוד והאחסון בענן, שמהווים כ-70% מכלל הוצאות הענן – והדבר יאיץ את אימוץ הענן הציבורי.

"בעננים הציבוריים הקיימים היום, מהירות היא שם המשחק. יחד עם זאת, הבזבוז בעננים הציבוריים הנובע ממשאבים מושבתים ומשאבים עודפים שהוזמנו הוא משמעותי והוא הופך לבעיה בקרב הלקוחות שמאטה את קצב האימוץ של הענן הציבורי", מסר אנתוני ליי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל שירותי ענן ציבורי, נטאפ. "השילוב בין פלטפורמת האחסון המשותפת של נטאפ לבלוקים, קבצים ואובייקטים לבין פלטפורמת העיבוד של ספוט יספק פתרון מוביל לאופטימיזציה מתמשכת של עלויות עבור כל עומסי העבודה – הן בענן הטבעי והן במערכות היסטוריות".

ספוט מספקת שילוב של כלים לנראות ואוטומציה שמאפשרים אופטימיזציה מתמשכת של עומסי עבודה באמצעות פלטפורמה אחת, תוך שמירה על הסכמי SLA ו-SLO. הדבר משחרר את צוותי ה-DevOps, ה-CloudOps וה-FinOps מהעומס והמורכבות הכרוכים בניהול, הרחבה, כיול ואופטימיזציה של משאבי הענן ומאפשר להם להתמקד בחדשנות עסקית תחת בקרה כספית נוחה.

"ספוט נוסדה עם חזון לחולל מהפכה באופן שבו חברות צורכות שרותי תשתית בענן. זאת תוך שימוש באנליטיקה ואוטומציה כדי לספק את התשתית האמינה ביותר, בעלת הביצועים הטובים ועם יחס עלות-יעילות הטוב ביותר עבור כל עומס עבודה בכל ענן", מסר עמירם שחר, מייסד ומנכ"ל ספוט. "אנו מקבלים בברכה את ההצטרפות למשפחת נטאפ ואת הבנייה המשותפת של התשתית העתידית המונעת על ידי אפליקציה שתסייע ללקוחות לפרוס עומסי עבודה נוספים בענן".

נטאפ וספוט יקימו ביחד תשתית שמונעת על ידי אפליקציה שתאפשר ללקוחות לפרוס יותר אפליקציות בעננים ציבוריים בקצב מהיר יותר. זאת תוך שימוש בפלטפורמת "שירות בענן" של ספוט לאופטימיזציה מתמשכת הן של עיבוד והן של אחסון – הן עבור מערכות IT מסורתיות המריצות אפליקציות ארגוניות, הן עבור עומסי ענן טבעי וכן data lakes.