נשיא המדינה ביקר באלביט

ריבלין ביקר בחטיבת היבשה של החברה, שעסקה בפיתוחים מצילי חיים במהלך משבר הקורונה

נשיא המדינה ביקר באלביט

צילום: מארק ניימן /לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר אתמול (ג׳)  בחטיבת היבשה של אלביט. הנשיא קיבל סקירה אודות הפיתוחים החדשניים של החברה, ביקר בפס היצור ולאחר מכן בתצוגת התכלית של האמצעים השונים בתחום החימוש.

"אלביט היא נכס לביטחון הישראלי. מופת של יצירתיות וחדשנות ישראלית. התעשייה הישראלית היא עמוד השדרה של המשק והכלכלה בישראל", אמר הנשיא במהלך הביקור. בין הפיתוחים שהוצגו לנשיא היו מערכות שפותחו להתמודדות עם משבר הקורונה, בהן גם מערכת הנשמה ניידת המיועדת לצוותים בשטח ולמקרים של חוסר במכונות הנשמה.

"משבר הקורונה נתן לאלביט הזדמנות לעסוק גם בהצלת חיים, בייצור מכונות הנשמה ובפיתוח מערכות תקשורת לבתי חולים", אמר הנשיא. "ההתגייסות שלכם למשימה הלאומית הזו איננה מפתיעה. היא מעידה על תחושת השליחות שמניעה אתכם. המשיכו לעשות ניסים טכנולוגים. לוחמה איננה דבר שמשמח לעסוק בו. חפצי שלום אנחנו, אבל גם חפצי חיים. היכולות הטכנולוגיות המתקדמות שלנו הן ששומרות את ידנו על העליונה. הן שומרות על מאזן ההרתעה שהוא הערובה לביטחון ישראל".

מנכ״ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס: ״אני מודה לנשיא המדינה על הביקור ועל התמיכה רבת השנים בתעשייה הביטחונית. השותפות האסטרטגית שלנו עם צה"ל ומערכת הביטחון וחיזוק התעסוקה בישראל נמצאים בלב העשייה שלנו״.

אולי יעניין אותך גם